Hmmm.
Vilket operativ ?
Enklast är att bara stoppa newcamd-demonen & starta newcs-demonen. Funkar inte den så startar du bara newcamd på nytt.
Hmmm.
Vilket operativ ?
Enklast är att bara stoppa newcamd-demonen & starta newcs-demonen. Funkar inte den så startar du bara newcamd på nytt.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Ok, tack för svar.
Istället för att starta ännu en tråd (har några stycken nu) så testar jag en ny fråga och kollar om någon svarar.
Har nu fått ett mess från en klient (den sista av 10, dock har inte nr 5 kört igång sin box ännu) att hans dreambox fryser och hackar i bilden.
Jag antar att problemet är att servern är överbelastad.
Kör med en DB500c som server. Newcamd med mgcamd på klienterna. CH kort som är ungefär fyra år.
Dom andra användarna har inga problem alls. AU har jag på de två första användarna i user listan. Kör med D-link router (köpte mig en Linksys v7 men den strulade till det för alla användare med frysningar och tillslut svart bild).
Kan detta problem bestå av något annat äv överbelastning, och kan det lösas på något smidigt sätt. Te x nytt kort, byte av server till NewCS. Eller är det så illa att jag måste skaffa mig en dator som server?