Enligt kundtjänsten så ska de sända ut "rådata" på alla kanaler även analogt, alltså om kanalen sänder med stereo ska det bli stereo, sänder de med WSS ska det bli autoskalning också. Men jag tror inte det stämmer riktigt, t.ex TV3, TV6, MTV har ju stereo ut från programbolaget men inte sänder comhem de i stereo. WSS fungerar inte på SVT24, Barn/Kunskapskanalen, TV3, Kanal5 och några till. Att få kundtjänsten att förstå det verkar inte gå, de svarar numera samma sak: "Som vi nu sagt till dig tidigare så är det samma svar på denna fråga. Vi sänder ut rå-data från programbolagen."
Det är lite lotteri vem som svarar där på kundtjänsten, ibland kan man få ordentliga svar från personer som kan den tekniska biten, ett svar jag fick förut är att NICAM stereo är pågång analogt på t.ex TV3, MTV, men det fanns ingen närmare information om när.
Jag vet inte om comhems kundtjänst är deras egen personal eller om de köper in tjänsten från något callcenter. Men nuförtiden verkar ju inte kundtjänsterna kunna speciellt mycket mer än beställa/avbeställa abonnemang, och ställer man tekniska frågor så kan man få såna konstiga svar ibland så man undrar om de hittar på.