Som kund hos Viasat anser jag mig ha rätt att framföra mina åsikter om Viasats tjänster.
Vettiga företag brukar lyssna på vad kunderna tycker, men hos Viasat verkar attityden vara att de själva vet bättre än kunderna. En säljare från Viasat ringde hem till mig och skulle höra vad jag tyckte om de nya kanalpaketeringarna. Jag sa förstås vad jag tyckte och då blev han nästan förbannad och skulle försöka förklara för mig hur fel jag hade...
Hur positivt inställd blir man till ett företag som försöker idiotförklara kunderna och anser sig veta bättre än sina kunder...?
Nu kanske jag är lite känslig, men jag har svårt för folk som skall försöka tala om för mig vad jag borde tycka... Vad jag tycker bestämmer JAG! Andra får tycka vad de vill, det är deras rättighet. Men om jag inte vill tycka som de gör så får de faktiskt lov att respektera det!
Det kallas demokrati...