Det fungerar utmärkt. Jag har en Macmini coreduo med Eyetv3 och Elgato 610. Externa hårddiskar via firewire.
Alla Comhemkanaler fungerar utom Canal+hd (comhem verkar trist nog knyta den kanalen till deras humax hdbox sk pairing) Svt-hd fungerar dock. Hdmottagningen ligger då i hur mycket datorn orkar koda av, och min coreduo är då något för svag. Core2duo skulle nog fungera bättre (den sitter ju i alla nya iMac och senaste Mini:n)
Det som saknas är den textning som ligger i comhemboxen i normala fall, det fungerar inte på elgaton eller firedtv (win-versionen som är samma som elgatos 610).
Jag har kört Eyetv sedan version 1.x nånting. I senaste v3 är det suveränt med smartlists (liknande det som finns i Myth) tex, spela in alla program som har Csi i titeln som har en starttid mellan 21-22. Hur guld som helst.
Uppspelning sker med Elgatos eyehome som jag tycker bättre om än apple tv. Iofs inte hdmi men den spelar upp inspelningarna direkt utan h.264-omkodningen och den har optiskt ljud ut.
Jag kör också med en twinhan usb mottagare på en äldre g4. Perfekt om man vill kunna spela in de fria kanalerna på boxer.