Antingen under installation/hårddisk, eller beroende på image i extras-menyn.Jag kör GP 4.20 på min, där kör man BP->extras->HDDnånting och väljer spindown after x minutes eller nåt sånt.
Antingen under installation/hårddisk, eller beroende på image i extras-menyn.Jag kör GP 4.20 på min, där kör man BP->extras->HDDnånting och väljer spindown after x minutes eller nåt sånt.
Blir det för varmt finns några lösningar man kan använda sig av.
Skaffa en 3.5 till 2.5 vagga och montera en 2.5 hårddisk i den, 5400rpm om det finns, blir inte lika varmt som 7200rpm.
Ett annat alternativ är att ställa den på hög kant så att värmen släpps ut på sidan, om det nu finns ventilationshål på båda sidor, då måste man iofs se till att det kommer in luft nedtill på boxen.
Det sista alternativet är att ta en sticksåg eller liknande, såga upp två stora fyrkantiga hål, skaffa någon form av gallet och sedan borra fyra hål och montera fast gallret med mutter å skruv. Detta går att fixa ganska snyggt om man tar tid på sig.
Till sist bör man tänka på att mycket elektronikutrustning idag har undermålig kylning, vilket är dåligt men det kan man fixa själv.
Lycka till.
DennisOlof, vi snackar om DM600pvr, det blir ruskigt svårt att få in en större disk än 2,5" i en sådan.