Sorry det var i usb läge som den va så slö som jag skrev.Hm, jag får en skrivhastighet på ~40mbit/s då jag har den inställd på lowspeed. funkar för att spela in/upp men ingen höjdare när man vill flytta hela DVD arkivet direkt...
ha nog ca 35 -36 själv oxå i "tcp läge"
Men en "movie" mapp behövs nog finnas för att få inspelningen att funka.Tack! Då gick det lite bättre, fick problem med "inkonsisten på filsystemet" istället då NAS:en inte verkar vilja ärva rättigheter till subfolders. Men det löstes genom att även dela ut subfoldern.
Jag hittade i.a.f igenstans att man var tvungen till att ha en subfolder som hetet "movie".
Så om du delar ut en mapp med låt oss säga namnet dreamhdd på nas:en så gör då en sub dir med namnet movie
Jag har oxå haft problem med min nas och rättigheter. den vill ju dela ut en "public" som default men till den har jag sen access kanske en eller 2 gånger och kan bara skriva max några hundra mega sen skiter det sig,
men då jag gjorde en ny mapp rakt på "rooten" via "usb läge" och delade ut den så började det rulla på, detta e ju bara "vanlig" användning (kopiering uppspelning via vlc osv), ska testa lite streaming då ja hinner.
e de fat32 på din nas skiva eller vad har du?
~G
DM800S / openpli 4.0
Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")