Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Viasat systembyte, eller inte!

satwaffer
    Gäst
    Jag har prata med viasat den info de gav mig var.

Nya kort.
    Mjukvaruuppdatering OTA.

Frågan är om det är sant är tveksam till att NDS system funkar
    efter bara en OTA och nya kort. Viaccess är det nog ingen tvekan om
    att det blir i fortsättningen om de ska ha kvar samma boxar. I de flesta av dessa boxar inga CA-modul intag så det kan inte lösa det på det sättet. Och vad jag förstår skulle de inte släppa några CA-moduler till andra boxar.

Tiden för det var oklart men jag hade inte väntat mig något annat svar.
    Med NDS system kan det nog bli problem med nuvarande piratkort!

/ satwaffer /

Nds

Det är så att man blir mörkrädd av alla här som tycks ha kontakter på Viasat och därigenom hemlig information. "Jag tror" och "jag hoppas" är definitivt INTE samma sak som "jag vet".

Att Viasat kommer att byta kodningssystem är det ingen tvekan om. Piraterna har blivit för många och Viasat förlorar miljoner. Både Viasat och NDS har gått ut med information till återförsäljare och media. Varför skulle NDS ljuga om att de har en kund de inte har?

Systembytet kommer att ske under en längre period. Enligt information under 1,5 år. Med andra ord kan de pirater som vill se hockey-vm även detta år. I och för sig tycker jag att man är väl snål om man inte ens betalar för TV3. Hur tror man då att Viasat ska överleva?

Som de flesta andra anser jag att de borde sänka priserna på sina utbud....
    Jag abonnerar på grundutbudet på viasat och familjepaketet på Canal Digital och det andra jag kan se är ju bara en Bonus....
    Skulle aldrig betala vad de vill ha för en masa "skit" (med vissa undantag )!
    Det som är mest jävligt är att "vanligt" folk inte längre kan se ishockey t.ex. utan att bli ruinerade :evil: , video-filmer kan man ju alltid hyra till bättre pris än filmkanaler och ppv-kanaler....

SÄNK PRISET !!!!!!!!!
    // McKenneth

zag
    Gäst

ändring

ändring de blir det det stod i aftonbladets tv tidning Mediguard heter det nya kodsystemet

ChinaImport
    Gäst
    http://www.nds.com/conditional_acces..._security.html

VideoGuard heter tydligen systemet....

dyrt var det

McKenneth,

Jag håller med om att priserna generellt för för höga.

Däremot tycker jag att Viasats och Canal Digitals programpaket är relativt prisvärda med tanke på att de innehåller filmkanaler. Skulle du köpa motsvarande kanalpaket som Canal Digital erbjuder fast hos Com hem får du lugnt lägga på 100-150 kr per månad. Com hem tar 199:- månad för åtta kanaler men då ingår INGA filmkanaler. De måste verkligen göra någonting åt detta om de vill ha fler digitala kunder!

Orsaken till att tv kostar mycket är att Sverige är en liten flugskit till land. Det bor ju inga människor här uppe, det är bara skog. Kanalerna har svårt att sälja reklam och måste därför ta ut abonnemangsavgifter. Disney Channel, för att ta ett exempel. I USA är kanalen reklamfinansierad medan den svenska versionen är betal-tv. De kabelnät som vill sända kanalen får betala 24 kr per månad och hushåll. Ingenting är gratis!

Liknande ämnen

1. Systembyte
    Av tropical i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 19:46
  2. Viasats systembyte hur blir det??
    Av tony_soprano i forum Viasat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 12:01
  3. Angående systembyte
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-01, 17:24
  4. Humax värdelös efter systembyte?
    Av MobbA i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-02, 12:32
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 18:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss