du kan använda dig av de senare sammy revolution emuerna men inte de senaste där har dom tagit bort dsr9500 protokollet som krävs för share1.6c. och har du confat en newcamd/newcs server på din dreambox så ska det rulla. dock har jag kört newcs server ifrån pc och haft jättemycket krångel med frysningar i bilden. däremot körde jag newcamd senaste version på min dreambox och då fungerarde det hur fint som helst.viasat är svårare att få frysfri bild (viasat funkar klockrent i newcamd) på än canaldigital. har ej testat newcs med dreamboxen.

och ej heller de senaste newcs versionerna från PC/windows. de jag fick göra vara att hoppa tillbaka i newcs versionerna för att de skulle funka.

och de va 1 år sen minst som jag körde detta. det finns annars ett till alternativ. de är att köra Gxxx server i dreambox + pc klient till sammyn. de filerna hittar du i en av dom senaste emuerna 6.6-6.9 eller något.. filerna ligger med där isåfall. en sak till e RV emuerna trycker man 0 + menu knapp för att komma in e en ny dold meny där kan du justera en massa grejjer.. t.ex vilket protokoll din rs232 ska köra på.. jag vill minnas att protokollet till dsr9500 share 1.6c heter dsr9500 och till de andra gxxx heter de sssp.