gemini försöker stoppa dessa boxar genom att inte låta dessa boxar komma åt bluepanel. spärren finns i senaste gemni 4.3, vissa kommar förbi andra inte man kan även trixxa sig förbi...

köp en en dreambox och stöd deras boxar istället. mitt tips är att köpa dm600-pvr. eller en dm500 plus.akta er för dm500 då de slutat tillverkas och då kan innebära att det är en kopia.även de vanliga äkta dreambox 500 modellerna kan frys problem och det beroende på vad man har för mjukvara i boxen + vilka plugins/cams/configs man kör m.m . jag skulle inte köpa en kopia och speciellt inte någon som bygger på 500. jag kör själv äkta 500-S och är nöjd. men har märkt att ju nyare image som släpps desto mer problem har jag fått. t.ex är gemini 4.0 och framåt väldigt ostabila versioner. annars sitter jag och väntar och hoppas på att dreambox 800 (HDTV) ska komma ut i mars. den som lever får se.

du kan ju höra vad din polare kör för image. och han får säkert stabilare om han kör gemini och går ner till 3.2-3.8 i version."Editdet kan givetvis bero på andra saker med)" idag kör jag PLI iolite image. och den ligger nånstans mitt emellan i stabilitet. ibland får man helt enkelt göra en reboot efter några dar.