Fick mail från CD idag där dom skriver att Abonnemanget avslutas 2008-06-30
givitevis skall dom trilskasmen jag ger mig inte Abonnemanget ska avslutas 2008-04-01.
Fick mail från CD idag där dom skriver att Abonnemanget avslutas 2008-06-30
givitevis skall dom trilskasmen jag ger mig inte Abonnemanget ska avslutas 2008-04-01.
Dreambox 7020s, Gemini 3.30
Ring deras kundtjänst istället så kan du nog få det ordnat. Du behöver nog inte skicka någon uppsägning för det behövde inte jag, fick det uppsagt kommande månadsskifte.
Uppsägningstiden är normalt 3mån men eftersom dom lade till hd-kanaler som jag inte kan få in och höjde priset från 189kr-209kr har man rätt att säga upp abonnemanget från och med det datum ändringen träder ikraft.
Dom ringde mig i morse och sa att det inte var några problem och mitt abonnemang
avslutas 31/3
Dreambox 7020s, Gemini 3.30
det är bara en smyg höjning,jag tror inte ett dugg på HDtv. hur många hd kanaler sänds på astra,hotbird? det är bara vi i NORDEN som satsar på HDtv. vänta tills itt systemet dycker upp .detta är nog ett bra tips.
viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN
"det är bara vi i NORDEN som satsar på HDtv. vänta tills itt systemet dycker upp .detta är nog ett bra tips."
Det där var roligt! Sanningen är istället att Sverige är det enda land i Europa som missade HD TV. "duktiga" Sverige missade alltså att satsa på HD och försöker nu reparera skada genom at säga att HD-TV ska finnas tillgängligt för alla 2015.
USA, Japan, Kina bygger för allt vad tygeln håller, varenda sportarena med aktning har HD TV
Sverige är en av de få länder som över huvud taget har HD-TV om man undantar de kommersiella bolagen som Canal Digital, Viasat, Sky etc. och som tillsammans täcker stora delar av Europa, inklusive Sverige med sina sändningar. Men ta fram en lista på vilka länder som har regelbundna sändningar som stöder ditt uttalande.
Precis det är bara England som ligger före, annars är det mest spridda skurar med kanaler.
Kolla http://se.kingofsat.net/hdtv.php och dra en slutsats själv.
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
Problemet är väl inte det att Sverige är ett av få länder som satsar på HD, problemet är väl att det ÅTERIGEN satsas på fel teknik.
Nu när Teracom gått över till digitalTV inser de att den tekniken de valt att satsa på kommer vara död inom 10 år, så då måste vi börja om på nytt.
Norge t. ex. väntar tills den nya tekniken finns tillgänglig innan de börjar slänga sina pengar i sjön.
HD kmmer väl troligtvis ersättas med vad som kan kallas FD och då kommer vi i Sverige återigen få byta ut allt som kostat miljarder att bygga ut.
Dessutom, vilka mer än CD och Via har HD-sändningar i Sverige(och med Sverige menar jag inte bara Sthlm, vilket många andra verkar göra)?