Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Canal Digital inkluderar HD-paketet i familjepaketet.

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    ok så du har ett löpande abb nu bara :P

då förstår jag.. trodde du hade ett abb som du hade bundit till 30/6

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av schteff Visa inlägg
    Hej, jag debuterar nu i detta forum i och med mitt första inlägg. Såg att det fanns en separat del av forumet av nyheter men det verkade rätt dött där och det här verkade det bättre lämpat.

Fick ett brev idag av CD som informerar enligt följande.

På grund av stark efterfrågan så kommer Canal Digital att ta bort HD-paketet för att dessa kanaler skall ingå i Familjepaketet, det handlar alltså om 7 kanaler, SVT HD, TV4 HD, History Channel HD, Discovery HD, National Geographic HD, Voom HD samt Silver HD. Dessa kanaler kommer att ingå i familjepaketet från och med 1 april.

Detta innebär att det blir ett nytt pris på familjepaketet på 209 kr/månad.

Dessutom kommer Eurosport HD den 25 maj och BBC HD den 1 september, och sen kommer alla fotbollsintresserade kunna se Fotbolls-EM och sommar-OS i HD.

Ett "tips" som framgår i brevet är att man kan beställa HD-box innan 31 mars så behåller man det gamla priset på 189 kr/månad i 24 månader vilket innebär 480 kr enligt mina beräkningar .

Personligen välkomnar jag detta då jag tyckte att ett separat paket för HD-kanaler med reklam för 99 kr i månaden var lite överdrivet.

Jag kan dock tycka att de som inte är intresserade av HD eller fler kanaler tvingas på ett högre pris inte är lika förtjusta, när jag hoppade på CD så kostade det 169 kr i månaden och tror kortavgiften även har höjts en hel del.
    Är jag den enda CanalDigitalkunden som INTE har fått detta erbjudande? Har väntat ända sedan jag läste detta inlägg på att få samma erbjudande.

Spidde
    Gäst
    JAg har inte fått den informasionen heller.

Vi kommer att byta teknik ett antal gånger i framtiden oavsett om vi bor i Sverige, Norge eller någon annan stans.

Vadå Sverige ensamma om HDTV? De flesta NHL-matcher jag ser på sänds (som det verkar) i HDTV i USA. Kommentatorerna (amerikanska) gör i alla fall reklam för att matchen sänds i HD. Vad jag har hört så har de satsat hårt på HDTV eftersom NTSC är så sunkigt, men det är bara hörsägen...

En sak är iallafall säker och det är att Sverige ligger långt efter när det gäller HDTV om man jämför med Kanada/USA där de har en hel del HD kanaler sen en bra tid sen tillbaka..

Man kan inte jämnföra med vad dom har i USA, dom har ett helt annat tittarunderlag.
    Där sändes dussintals kanaler och även i färg på 50 talet, när det inte ens fanns TV här.
    Vi fick färg och TV2 68-69, från det att TV3 började sända -88 så har utvecklingen gått fort.
    Men det är bara att inse att det bara bor 9 miljoner här och sen ett antal som inte vill betala en krona för det som dom ser på, så vem ska betala för all utveckling?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Tackad
    23 gånger
    Du behöver inte en CD HD box för att "aktivera" HD kanalerna.

Camen som du använder på din Kathrein måste skicka EMM till ditt kort för att kanalerna ska hoppa igång.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

BLACK AT HEART!

richard_roe:

Har en Vantage HD8000S och ser alla HD kanaler utan problem så du ska se om du abonnerar på familjepaketet. Du ska inte behöva en CD godkänd mottagare.

Har testat med olika kort och det funkar bra

Det kommera att ta lååång tid innan vi får någon annan teknik än hd/full hd. Marknaden behöver sälja en jämrans massa prylar innan de har tillbaks de utvecklingskostnader de lagt ut för hd tekniken. Kolla på DVD som fortfarande lever tex, samma sak pratades om där, att den tekniken redan skulle vara förlegad. Så, räkna med att det kommer att dyka upp fler hd kanaler och sändningar.

Liknande ämnen

1. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  2. Tappat SVT24 mm på min Sammy9500 Canal + paketet?
    Av slimjim i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-19, 06:51
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. [LÖST] 3:an och Z-tv i Familjepaketet???
    Av Bergendorrf i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-11, 20:46
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss