Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: USB stick och boxer.. Vad behöver jag mer?

Måste bara tala om att du är en klippa!
    Har bild!
    Men finns det nått sätt att unvika bli avloggad från servern nu?
    Blir utkastad lite då och då.
    Sitter i lan på samma nät så det borde inte vara nått lagg eller likande som gör det.

Och vad beror det på att kortklienten helt plötsligt loggar att det inte finns några fler nycklar?
    Och vill gå till nästa server?

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Grattis! Kul att du fick det att fungera.
    Jag har som sagt inte kört Boxer på två år så jag är inte helt uppdaterad ifall något ändrat sig i ProgDVB eller så.
    Men jag tror att ditt problem med att du blir urloggad kan ha med dålig signalstyrka att göra? Med en USB-pinne har man ofta en väldigt liten antenn och dålig signal. Och om signalen blir dålig verkar det som om WinCSC börjar skicka skit till kortservern och då svarar NewCS ibland med att logga ut användaren. (Jag minns att jag lyckades få NewCS att krascha ibland när signalen var dålig.)
    Jag kan nog inte hjälpa dig längre nu, har som sagt inte använt detta på några år. (Kör bara satellit nu.)
    Men mitt sista tips till dig blir att försöka se till att du har så bra signal från antennen som möjligt. Jag tror att det kan orsaka div. problem med kortdelningen om signalen är dålig.
    Sedan vet jag att USB-pinne och ProgDVB med WinCSC har diskuterats i forumet några gånger på senare tid. Så det finns kanske någon som har färskare erfarenheter än jag?
    Det finns också alternativ till WinCSC, men jag har inte provat dem och minns inga namn på rak arm...

ok tack!
    Nu ska det nog fixa sig!

Liknande ämnen

1. USB stick med dubbla tuner (DVB-t)
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 10:22
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 15:10
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 16:52
  4. [LÖST] Behöver hjälp med koder till min boxer
    Av gammling i forum Boxer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-03-16, 21:47
  5. BEHÖVER hjälp med Boxer och kort :)
    Av depptr0tt i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-02-13, 21:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss