Tack för svar!

Jag får ha 10 st.

För att sammanfatta läget:

Jag har alltså en Dreambox 500C som sitter bakom en switch (dock har jag även testat med en rak tp till jacket i väggen utan routrar, switchar, datorer etc som ska kunna störa) och när jag ska accessa den från externt nät så går det oftast inte. Får bara "sidan kan inte visas". Om då någon granne eller liknande fyller i ip:n i IE/firefox så kommer man omedelbart fram till inloggningen och DÅ kan även jag logga in från det externa nätet. Gör jag då inget på säg 5 min så är det kört igen, då kan jag inte logga in. Idag hade jag en stream igång i 2,5h utan minsta problem. Men på en gång när jag släckte fönstret och väntade några min så gick det inte att logga in igen. Kan inte heller pinga, helt dött. Har DHCP inställt i den och port 80.

Har en polare med exakt samma ISP och box. Han kan accessa sin konstant från samma externa nät. Han kan alltså sätta sig vid min dator på arbetet och logga in på sin box utan problem.

Det som skiljer mellan oss är:

Jag ligger på ett 82-nät medans han ligger på 2xx...nånting. Dock bahnhof båda två. Han har senaste leatherface imagen medans jag har gemini 4.20.

Nu när jag kom hem så kan jag accessa den hela tiden utan minsta problem.

Vad fasiken kan jag göra? =/