same shit. din parabol bör fungera. har din dreambox fungerat förr ? eller har du köpt den ny ? en kopia kanske..
möjligt att den inte orkar med switchen. kolla matkoh:s fråga oxå. det kan mycket väl vara så att du blandat ihop ingång med lnb.
mät spänningen på lnb ut så att du har minst 12 volt. du kan ha fel på nätagget.de kan vara för klent.jag känner en som fick hem en ny dm500s han fick lämna tillbaka boxen. i retur fick han samma box fast en annan switch..
testa byt image med nollmodem och dreamup till PLI iolite 2008 edition eller EDG-nemesis 4.0. kom ihåg att du MÅSTE köra nollmodem kabel om du byter ifrån gemini till t.eX PLI.. annars kommer din box bli obrukbar. gemini kör annan partitions storlek jämfört med PLI (gemini=MAXvar=stor /var part) trixxa annars med inställningen. jag fick köra helt fel inställningar i en gamal gemini version använde toneburst istället för det man ska köra i vanliga fall d.v.s diseq mode.för att de skulle fungera just då. man kan även bocka i lite avancerade lägen för lnb/switch.. där jag tror man kan öka på spänningen m.m.. kanske en lösning för dig.