du kan köra dreamupp,
koppla bara in boxen med typ nollmodem kabel, och starta dreamup, sen tror jag man trycker på connect eller nått, sen kopplar man in strömsladden i dreamboxen, sen väljer du bara 3.4 imagen och trycker flash eller liknande
du kan köra dreamupp,
koppla bara in boxen med typ nollmodem kabel, och starta dreamup, sen tror jag man trycker på connect eller nått, sen kopplar man in strömsladden i dreamboxen, sen väljer du bara 3.4 imagen och trycker flash eller liknande
Försvinner den gamla 4.3.1 helt och hållet när man lägger in 4.3 istället?
Ingen risk att något kan ligga kvar och spöka?
näda den ska nog försvinna, den gör nog en flash erase samtidigt
ps. när din box är igång
kan du ftpa till den och skriva
cat /dev/mtd/2 > /var/tmp/bootloader.bin
sen om det funkar får du en kopia av flashen bootloadern i
/var/tmp/bootloader.bin
kan du skicka upp den här sen ?
Har hållt på och meckat nu en stund och jag kan inte öppna
Blue Panel med Gemini 4.30
Det står att det inte är en Dream utan Nightmare.
Finns det någon fix för detta?
ska inte vara någon fara. de är 4.3.1 som har den nya drivrutinen. alla images som är nya idag kan ha denna timebomb. för den ligger i DMMs drivrutiner. men de bör vara säkert. alla kraschade boxar har varit 4.3.1
Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
Samsung 9500 VIA CI -EMU
MP3.5 Usb firmware 4.2
stab- HH120 usals
Fick det att fungera nu, programmerat om en kopia, vars boot-flash var förstörd, fungerar nu 100% precis som innan !
Jag är en utav dem som har en crashad dm500 box. Dock så sträcker sig mig kunskap inte tillräckligt långt för att kunna veta hur jtag och allt sånt där fungerar, är de någon speciel hårdvara man behöver för att kunna fixa boxen?
Hur chans har jag att kunna fixa den på egen hand?
Är de ingen som vet?
kan jag lika gärna kasta den eller?
Du har stor chans att fixa den ! Det är ganska enkelt !