Sidan 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 88

Ämne: Varning kör ej gemeni 4.3.1 på DM500

Citat Ursprungligen postat av Ernst25 Visa inlägg
    Aha åhfan! Men ändå ganska konstigt med tanke på att alla boxarna bara "dog".. Min box fungerar ju men hade bara problem att den inte fick nån ECM från kortet och inte heller kunde komma åt gemini servern för att tanka hem filerna..

förvirrande, men jag tror seriöst att du har fel på ditt nätverk, din router eller något.

1.du säger den är orginal.

2 du kommer inte åt geminis server. finns 2 anledningar. den är en klon i alla fall eller så kommer dreamboxen inte ut på nätet.

3. fungerar inte ditt nätverk korekt så kan de va därför du inte får ecm. beror på vart kortet sitter och hur du confat nätverket.

kolla hela nätverket. sätt fasta ip nr på dreamboxarna och ej dhcp.
    pinga boxar från pc pinga eller mellan boxarna. och pinga ut på nätet någonstans.

om de visar sig att de nu är en klon. följ leatherface råd.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    jag skulle skicka tillbaka dom och kräva att få orginalboxar tillbaka... tycker också du ska anmäla det till DMM... annars kommer dom bara fortsätta lura folk att tro dom köper orginalboxar.... btw det finns inga orginal dm500 boxar längre så alla som säljs nu är kloner... åtminstone S modellen den är ersatt med dm500plus...
    Boxarna köptes för några månader sedan, då Digitalboxen fortfarande hade vanliga 500an på lager(endast +modellen nu). Ska skicka iväg ett mail till dom imorgon och se vad dom har att säga...

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    http://www.dream-multimedia.net/english/news.php

där kan du läsa att dom slutade med dm500s modellen i juni 2007...
    tycker du ska kräva att byta ut mot 2st dm500plus modeller av dom... dom har lite mera minne bla så dom är lite bättre...
    personligen skulle jag tagit pengar tillbaka och köpt dm500plus boxarna nån annanstans istället och anmält dom...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Har pratat med dom nu... Tydligen har dom handlat av en grossist som lovat dom att det ska vara riktigt Dreamboxar, och var överraskade över att det inte var så.
    Blev erbjuden 2 500+ i ersättning, men eftersom båda boxarna används flitigt, och inte bara av mig, så kan jag inte skicka iväg dom, skulle ta för lång tid och skapa irritation, så jag behåller mina kloner sålänge.

gött! men deala lite mer då ? fråga om dom kan gå med på att skicka dm500plus boxar eller vilka du vill ha. så skickar du tillbaka dina boxar när allt rullar igen ?

jag är fanimejj imponerad på företaget! jag skulle ha skickat tillbaka dom ögona böjj. skapar nog mer irritation om boxarna helt plötsligt bara blev svarta och obrukbara. hur gjorde du ? baseboll trä, eller tog dom på sig ansvaret direkt ? =)
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Har inte uppdaterat än, så än rullar dom...
    Problemet är att boxarna står hos mina mor/far-föräldrar(en per hushåll), och att låta dom bli utan TV i några dagar känns inte specielt lockande... Får se hur jag gör efter helgen, klart står iaf att jag får 2 stycken 500+ om jag skickar i dom...

Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Tackad
    9 gånger
    Finns det intresse för lödfria jtag adaptrar till dm500 serien ?

Hejsan!

DEt kanske de gör , Pris?

~G
    DM800S / openpli 4.0

Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Tackad
    9 gånger
    priserna kommer hamna runt 100:- kommer försöka få ner det lite till men får se hur det går

Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Tackad
    9 gånger
    felpost

Liknande ämnen

1. DM800HD gemeni v.500
    Av Evex i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 18:51
  2. Gemeni 4.7 no time bomb
    Av arrow i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 16:08
  3. PLi vs Gemeni
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 13:31
  4. Gemeni 4.3 DM500 Maxwar Blue Panel Fix
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 21:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss