jag har kört gemini 3.2 fram till 4.1 ungefär. men inte varenda version däremellan. gemini hade en tendens att blir värre och värre mer och mer häng. du kan jämföra det med att köra ett windows för länge. kör idag PLI iollite. och iolite för mig är hur stabilt som helst.har hänt ty 2 gånger att jag behövt dragit ur sladden till boxen. men annars bara telneta in i boxen och göra en reboot. om t.ex fjärren hakat sig.orginal stream filerna funkar MYCKET bättre än vad geminis stream någonsin gjort. fast de är fortfarande pixelfel för mig vid inspelning. men tweaka kan man på många sätt.

jag mixtrar mycket med min box så åker in och ur lite plugins i den lite då och då. så inte så konstigt min kan balla ur ibland.

att tänka på när man har gemini installerat. använd nollmodem kabel när man går över till andra images. annars blir boxen svart.

i pli finns samma typ av skin finns som e äldre gemini om man vill det.

i övrigt är dom rätt lika.

har petat i inställningarna för pli så min beter sig näst intill som den gjorde i gemini.

EDG-nemesis 4.0 är en ny image. den sägs vara bra. men har själv aldirg testat den.

PLI VS gemini för min del.

fördelar
PLI är mycket stabilt om man jämför med gemini 4.x ska gemini överhuvudtaget ha en chans så lär man lägga i en gamal version. typ 2.8 fram till 3.2.
bättre Stream till och från box. att få 100% stream är dock rätt svårt i dm500 oavsett image.
snyggare webinterface

nackdel
gemini har mer plats för plugins m.m. för att gemini är MAXVAR de är inte PLI.