de dreambox som finns idag klarar mpeg dvs. mpeg1-2,mp3 video-ts bl.a direkt från hårdisk eller mountad disk.. med hjäp av streamserver och plugins kan du se t.ex divx m.m streamar om dom till mpeg2.. jag vet inte om detta är ett höjdaralternativ. framförallt om du tänker kolla på hdformat.
men imagen till 7025 LT4 "enigma2" sysslar med en media center. kommande modeller dm800/8000 har den hårdvaran som krävs för nästan vilken fil som helst. dessa är baserade på enigma2. så LT teamet kommer säkert bygga upp en mediacenter som i dm800/8000 kommer att klara de format du vill se.2 problem bara. 1. dom finns inte att köpa förhoppningsvis finns 800 i maj med ett capris på 4500 kr. 2. mjukvarustödet för alla format lär inte komma direkt utan de får man nog vänta på.
dessa nya boxar ska vara fullhd 1080P inkl. ljud ut ur dvi porten som levereras med färdig dvi till hdmi kabel.
min tanke är själv att skaffa en dm800 och förhoppningsvis få nytta av en mediacenter på samma sätt som du. så har du tid att vänta så rekkomenderar jag det. annars skaffa dig en billig dreambox och ha en mediacenter på sidan om.