Citat Ursprungligen postat av vägkung Visa inlägg
Tjaba!
Nej inte spela på datorn.

Även om det rippas i tex c:\någonting\albumnamn\låtnamn.mp3 så måste du kunna lägga det hur du vill när du kopierar det till din mp3 spelare.
Ja det trodde jag oxså, men "systemet" väljer att för varje "grupp" av låtar som jag lägger till, så blir det en jävla massa mappar pga varje "grupp"

Säkert nån enkel knapptryckning/kommando som ska till i WMP, men nu vet jag inte hur jag ska få alla låtarna i en och samma folder/root i mp3:n utan att behöva få låtarna i en följd.
Om jag tolkar dig rätt så ligger alla dina mp3r i samma katalog men när du flyttar över dem så bildas "mappar" per album eller artist i varje fall? I så fall så är det id3-taggarna som din spelare läser av och presenterar för dig. Det går med största sannolikhet att välja sortering i din mp3-spelare. Om inte så kan du använda t.ex. TagAndRename för att ändra dina mp3-taggar (så att alla låtar är samma album t.ex.)

Edit: Fast vid närmre eftertanke så måste ju din mp3-spelare kunna ta random på flera "kataloger" än den aktiva - säkert något val någonstans.