Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Rippa musik+ mappalternativ??

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Du har väl fått alla låtar i en katalog nu? Använd drag o släpp eller klipp o klistra bägge funkar?
    Anta nu att det är en enda katalog tex Musik och spelaren ändå inte vill lira allt så är det ID3 taggarna som Elfeo var inne som ställer till det.
    Då är förmodligen den enklaste lösningen att se till att det inte skrivs nått alls i ID3 taggen.

Berätta hur det ser ut i utforskaren och ta bort alla icke önskvärda kataloger
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Tjaba!
    Du har väl fått alla låtar i en katalog nu? Svar= Ja, efter att jag tillämpat metoden dra och släpp till en ny mapp (döpt till musik), om det är det du menar. Men det blev ingen skillnad.

så är det ID3 taggarna som Elfeo var inne som ställer till det:question::errf: Förklara rödmarkerade ord!

Jag satt i mp3:n i usbuttaget och valde att titta på innehållet i utforskaren, och så här "ser" det ut- jag har 18 stycken mappar med olika musik i varje mapp, mapparna "heter" tex rolling stones, leather nun, magnus uggla, whitesnake etc etc. Varje av mapparna har 4 till 5 låtar i sig. Jag har inte döpt mapparna, det skedde med automatik när jag startade WMP.

Om jag tittar på egenskaper för varja mapp står det ungefär så här- 3 filer i en mappar, det står faktiskt mappar??

Jag har tittat i WMP när jag rippade en cd, jag kan inte se om det är möjligt att därifrån få programmet att inte "döpa" varje cd med aktuellt namn / artist, för att om möjligt få programmet att lägga alla de låtar jag vill ha i en och samma mapp.

ja, det är väl så långt min kunskap sträcker sig.
    vägkung

Skapa då en enda mapp på spelaren med hjälp av utforskaren och flytta alla mp3 låtar dit utan några andra mappar i den
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

vad tror du om att välja "none" som val i cdex för id3 tag version? Som det är nu är det inställt på ID3-version2

Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Skapa då en enda mapp på spelaren med hjälp av utforskaren och flytta alla mp3 låtar dit utan några andra mappar i den
    Citat Ursprungligen postat av vägkung Visa inlägg
    vad tror du om att välja "none" som val i cdex för id3 tag version? Som det är nu är det inställt på ID3-version2
    Har du provat det T-bird skriver? Det låter ju onekligen som att du får verkliga kataloger/mappar på din spelare. Kan du flytta en låt till en annan mapp via explorer som du sa att du såg olika mappar i? Vad händer då i din spelare (i mp3-spelarens meny alltså).

Vill bara klargöra ytterligare en sak, när du skriver explorer - är det samma som dyker upp om du trycker ner "windowstangent" och e-tangenten på tangentbordet samtidigt?

Hej igen!
    T-bird skrev -"Skapa då en enda mapp på spelaren med hjälp av utforskaren och flytta alla mp3 låtar dit utan några andra mappar i den"

Har gjort det, men då dök nästa problem upp. Om inte alla låtar hade en titel t.ex så här- 03-Audiotrac03 Rolling Stones, fick jag frågan om jag vill ersätta filen, för det fanns en redan befintlig fil med det namnet. Detta gällde om det såg ut så här- 01-Audiotrack01 No artist No title.
    Det verkar ju lite drygt att "döpa" om alla låtar som ser ut så här- 01-Audiotrack01 No artist No title.

Men alla andra låtar spelas nu "random":rockon::headbang: nu får jag väl se till att lösa detta med namnet på de olika filerna så löser det sig.

Konklusion- Spelaren tycker inte om en massa mappar/kataloger, den kan då inte spela random.

Du borde kunna fixa så att filnamnet blir bättre också.

Tror att alla program som kan rippa har möjlighet att hämta information om CDn från CDDB eller Freedb. Om det skulle vara någon udda CD så får man fylla i det manuellt innan man rippar.
    Då kan du själv bestämma hur låtarna ska namnsättas tex "nr - artist - låtnamn.mp3" eller vad du tycker är lämpligt

Liknande ämnen

1. rippa audio till mp3
    Av cortex74 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 12:11
  2. rippa undertexter från .ts?
    Av ScrotzaN i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 08:32
  3. Rippa DVD , snabbt SVAR !!!
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2005-09-19, 20:21
  4. PPV Musik
    Av papiraul i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-22, 14:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss