Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: DM 7025 till HD

Undrar bara hur du kan tro att en 7025 kan spara och dekryptera en mpeg4 signal?
    Men du kanske vet nått som inte jag vet?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Vem har sagt nåt om att 7025an ska avkoda (inte dekryptera) materialet?
    Självklart kan den spara dataströmmen! Det har jag gjort flera gånger med SVT-HD på min 7025a och sedan kan jag titta på detta på min PC.
    Testa själv vetja! :thumbup:

Men det skulle som sagt vara snyggare att koppla in en Mediaspelare direkt till TV'n och köra med den.

Citat Ursprungligen postat av GregB Visa inlägg
    Vem har sagt nåt om att 7025an ska avkoda (inte dekryptera) materialet?
    Självklart kan den spara dataströmmen! Det har jag gjort flera gånger med SVT-HD på min 7025a och sedan kan jag titta på detta på min PC.
    Testa själv vetja! :thumbup:

Men det skulle som sagt vara snyggare att koppla in en Mediaspelare direkt till TV'n och köra med den.
    Hur bär du dig åt för att byta till SVT HD som kanal? Jag har en DM600C och HD-kanalerna hamnar inte i den vanliga kanallistan efter kanalsökning utan bland specialkanaler för firmwareuppgradering m.m. Jag kör PLi.

Kan du spara dataströmmen direkt på boxen eller måste du stream den till datorn och spara den där?

Citat Ursprungligen postat av burken Visa inlägg
    Hur bär du dig åt för att byta till SVT HD som kanal? Jag har en DM600C och HD-kanalerna hamnar inte i den vanliga kanallistan efter kanalsökning utan bland specialkanaler för firmwareuppgradering m.m. Jag kör PLi.

Kan du spara dataströmmen direkt på boxen eller måste du stream den till datorn och spara den där?
    Hmmm, jag kommer inte ihåg för det var bra länge sedan jag gjorde ngn kanalsökning men jag har för mig att den kom upp som vilken annan kanal som helst. Ev var det så att jag gjorde en manuell sökning på frekvens som jag hittade hos Terracom. Har för mig att LTTeams image inte riktigt hittade alla kanaler trots att Stockholm finns med i Setup Wizardens lista.

När det gäller inspelning så gör jag precis som vanligt, markerar ett program för inspelning via EPG'n exempelvis.

Spidde
    Gäst
    Var hittar man UPnP AV plugginet. Kör med 600s och gemeni 4.30, Hittar bara UPnP servern som delar ut hdd katalogen, men kan inte streama till popcornen

Nej det verkar som att UPnP AV Server gör just bara det, dvs hanterar material som redan ligger på HDD'n. Se denna tråd om exakt samma sak. http://www.comhit.net/showthread.php?t=22788
    Eventuellt kan du starta en inspelning av det du vill se på SVTHD och sedan i stort sett direkt få upp det i listan och börja streama med en anings tidsfördröjning. ray:
    Förresten borde du kunna mappa up din Dreambox HDD från Popcornen och köra direkt med det inbyggda interfacet, dvs oavsett om du har Gemini med UPnP eller inte...

Liknande ämnen

1. ang nds till 7025+
    Av tonysat99 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 18:22
  2. Problem med image till 7025+
    Av tonysat99 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 18:53
  3. Strömma till 7025?
    Av inmatus i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 17:50
  4. Nya firmware till 7025
    Av snake i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 17:04
  5. Vilken HDD till min 7025
    Av Kelle i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss