Tja, varför inte...
Min tanke, som jag inte testat för jag inte har ngn Mediaspelare ännu, är att köra min DM7025 (men egentligen kan valfri modell användas) som "server" mot ngn HD-spelare. Tex har Gemini's images en UPnP AV Server som borde kunna användas tillsammans med vilken som helst mediaspelare som stödjer UPnP AV. Men egentligen behövs kanske inte ens det. Det enda som krävs är att jag får ned filmen på en HDD som min Mediaspelare kommer åt på ngt sätt.
I ditt fall så skulle din dm500 spela in på en nätverksansluten HDD, på en PC eller en NAS. Sedan kan din TViX spela upp filmen direkt. Antingen med hjälp av en Server på PC'n, eller genom att du mappar upp disken från TViXen. De enda kraven som finns är
1. Mediaspelaren klarar h.264 (vilket din TViX alldeles säkert gör)
2. Mediaspelaren kan hantera .TS filer ALTERNATIVT att Mediaservern kan hantera detta och serva din TViX.
3. Att ditt nätverk och din PC/NAS-HDD klarar att skyffla bitströmmarna. För det blir ju samma ström som skall skyfflas dels FRÅN DM500an och dels TILL TViXen.
Men är detta uppfyllt så borde du i princip ha byggt dig en HDTVbox där du i princip kan se SVTHD med bara någon/några sekunders delay :thumbup:
Lycka till, berätta gärna hur det går för detta är intressant...

Svara med citat