Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: DM600 som server

DM600 som server

Hej!

Har försökt konfigurera en dm600 som ska agera newcs server åt två klientboxar(också dm600), har com hem och kan se alla kanaler på huvudboxen. På klientboxarna får jag svart bild. Kör med mgcamd som cam. Någon som kan lista ut vad som kan vara fel..? Kan tillägga att jag har Gemini 4.3 image på alla boxarna..

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Konfig på server + klienter vore kanske kul att se !!! Hur ska vi annars lista ut vad du har gjort / inte gjort.

Version av Newcs ? Klientprogramvara ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Sitter på jobb och har dom inte här förrän jag kommer hem. Kör iallafall med newcs 1.50 och mgcamd 1.30. Vet inte riktigt hur man ska konfigurera CWS raderna på servern och klienterna. Har enabled No på upper reader iaf.

Jag kan ju kanske säga att jag fått igång det nu, hade glömt editera mg.cfg.

Liknande ämnen

1. DM600 död
    Av kingboyd i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 23:44
  2. Se DR HD FTA på DM600
    Av map_se i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-27, 08:44
  3. dm600
    Av janne77 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 16:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss