Vet dock inte om du missförstod fråga 4) . Frågan var ungefär "Jämfört med en Samsung, Hur är en 7025? Bättre? Sämre? Samma?".
Bättre på vad då?

Samsung-boxen då köper från com hem funkar direkt när du får hem den medan Dreamboxen kräver att du lägger på en image, konfigurerar softcam etc innan du överhuvudtaget får någon bild.
De stora fördelana med Dreambox är att du kan få ut dina inspelningar ur boxen digitalt. Med Samsung-boxen kan du bara få ut dem via SCART och en film på två timmar tar två timmar att få ut.
Vidare kan dreamboxen användas för kortdelning via nätverk så att du t.ex. kan ha en Dreambox i vardagsrummet och en annan i sovrummet med bara ett com hem-kort. Skall du göra något liknande med Samsung-boxen krävs en separat cardsplitter, t.ex. SmartWi.
Med Dreambox får du fler valmöjligheter och kan lägga på olika mjukvaror men det är lite pyssligt att göra detta och vissa linux-kunskaper är bra att ha.
Men slutsatsen är att Dreamboxarna är bra grejer men att jag antagligen ska skippa 500'an och om jag ska ha en 7000 serie ska jag köra en "+" eller ?

Jag vet inte när jag tänker införskaffa något men det kan bli rätt snart - dock är jag villig att vänta "litegrann" om det betyder att jag får bättre grejer.
7000-boxarna är dyra, speciellt de till com hem (7025+) som går på ca 6000 kr.
Ett alterntiv kan vara att köpa en Dreambox 600C nu och senare köpa en box till för att då dubbla tuners.

burken