ok tack
Jag antar det är krav att använda fullfeature (hårdvaru kort) i VDR.
I Windows så laddar man bara ner en drivrutin högerklickar på inf filen väljer installera, funkar det inte kan man backa till en återställlningspunkt och drivrutinen är inte laddad i systemfilerna längre.
Skall man uppdatera windows laddar man ner ett service ack installerar startar om.
I Linux laddar man ner massa källkoder sätter ihop ett eget service pack ladda ner källkoderna till alla drivrutinerna sen göra "exe filer" samma med "dll filerna" av dem sen installera dem via långa commandon i terminalen.
Iom jag enbart kört windows och inte är så extravagant på engelska samt har ett kort tålamod så ställer det till problem för mig.
Jag har testat lite med den senaste MediaPortal, kanske strular det för att jag använder Windows Vista 64bit? Eller fel svn på tveengine3.
kan du lista alla filer du installerat svn versioner etc?
Jag hittar bara Zulans gamla guide för 2.6 stable, och med den hittades inte mitt tvkort om jag minns rätt.
Samt jag kan inte registrera mdapifilter.ax med en textrad i command utan måste använda http://www.free-codecs.com/download/DllRegSvr.htm
Jag tycker bara det är så jobbigt att så få program stöder softcam, jag har ju betalt för abbonemanget men man måste nästan köra hårdvarucam och då dras priset upp 3000:- iom man måste använda smartwi radiosändare skaffa dubbla ci läsare dubbla cammoduler etc.