Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 7020 hänger sig!!

7020 hänger sig!!

Hej,

har en 7020-s som hänger sig med jämna mellanrum.
    - Provade först med Peter Pan för att få igång boxen. Funkade bra till en början men den hängde sig efter någon timme.
    - Körde in Pli Iolite med newcs och mgcamd. Ljudet flöt på bra men bilden laggade så förgrömmat så det gick inte att kolla på.
    - Så jag körde in Gemini 4.40 med Cccam 2.0.9. Såg ut att funka bra, men den hänger sig efter ett tag!!

Finns det någon som vet vad det kan vara för fel att den hänger sig??
    Min förhoppning är att få igång cs, men först vill jag att boxen rullar på utan problem, därför har jag testat lite olika img...

Hojta till om ni behöver mer info.

Har inte hittat några trådar ang. detta, men om det finns så länka gärna!!

Tack på förhand!

Citat Ursprungligen postat av signed Visa inlägg
    har en 7020-s som hänger sig med jämna mellanrum.
    ....Bortklippt....
    - Så jag körde in Gemini 4.40 med Cccam 2.0.9. Såg ut att funka bra, men den hänger sig efter ett tag!!
    ....Bortklippt....
    Några saker att kolla, det finns visserligen mer men det här är en början iaf....

• Prova annan softcam
      • MgCam +NewCamdklient
      • Bara NewCamdklient
      • Ngn annan softcam.

• Gör du alltid samma sak när boxen låser sig?
      • "För bok" på låsningarna så blir mindre svårt att lista ut vad som strular.

• Tar det alltid ~lika lång tid till låsning?
      • Låt burken vara strömlös ett par timmar och låt den anta omgivningtemp.
      • Tar det nästa gång märkbart längre tid innan låsning så -kan- det peka ngt termiskt problem. Boxen står väl välventilerat placerad?
      • Nätdelarna i 7020 är inte direkt ngt under av pålitlighet.

• Var har du imagen? Flash eller "MultiBoot"?
      • Flash
        • Det verkar som om utslaget på kinkometern kan bli ngt större med image i flash
        • Swapfil? Har du ngn och isf var? Du bör ha en och då på HD eller USB.

• Multiboot
        • Samma här, swapfil? Den är enligt vad jag läst mer eller mindre nödvändig för att Canal Digital (MediaHighway) EPG skall kunna fungera.
        • Readme till Geminin säger också ngt om att man skall en så modern image som möjligt i flash även om man "mulitbootar" från ngt annat. Varför kommer jag just nu inte ihåg.

• Om du inte har möjlighet till swapfil, slå av EPG, avinstallera ev. plugins och som inte är absolut nödvändigt och prova igen.
    • Om du inte har gjort kolla på http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/index.php i den engelskspråkiga delen av forumet,om du förstås inte är så lyckligt lottad att du kan kan tyska. Då finns det ännu mer där.
    • Google är din vän...

Lycka till....

Får ursäkta att jag inte svarat tidigare...
    Men jag har iaf fått igång boxen, körde in GP och ccam2.0.9/Newcs1.60, sedan har den fungerat perfekt!
    Jag får verkligen tacka för svaret i efterhand!!

Citat Ursprungligen postat av signed Visa inlägg
    Får ursäkta att jag inte svarat tidigare...
    Men jag har iaf fått igång boxen, körde in GP och ccam2.0.9/Newcs1.60, sedan har den fungerat perfekt!
    Jag får verkligen tacka för svaret i efterhand!!
    Kul att det funkar...
    En sak bara, uppdatera gärna NewCS till 1.62!
    Har du viasat så är det definitivt läge för det. Annars så är det några andra fixar som kan göra det värt besväret. Din befintliga newcs.xml "bör" funka rakt av även med 1.62.
    O.B.S jag har själv inte kört NewCS i dreamboxen utan kör i en fristående linux-pc.
    Jag som många andra hade med 1.60 problem med Viasat kort som gick i "baklås", med 1.62 är problemen som bortblåsta(fingrar i kors å sånt).

Lycka till i fortsättningen....

Liknande ämnen

1. Hänger sig
    Av vinblad i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 19:35
  2. LT5 SP6 hänger sig .
    Av husa550 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 21:24
  3. Db 600 hänger sej
    Av pokemon i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 14:17
  4. DM 500-T Hänger sig.
    Av henrikquist i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 11:43
  5. hänger sig
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-09, 21:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss