Ursprungligen postat av
DennisOlof
Jaha, är det så det ligger till.
Det var ju illa, då kanske det har något att göra med just byta av satellit. Då har ni redan kollat allt låter det som.
Då tycker jag ni ska höra er för med honom (satellitinstallatören) om han känner någon som har tillgång till en större eller mycket större parabol. Då borde ni kunna testa där den parabolen finns, om man kan få CD. Det är ju ingen idé att köpa en jättestor parabol om man ändå inte får in det.
Jag tycker också ni ska prova om ni kan få in Viasat istället, dom har något sämre täckning vad jag vet men det kanske inte påverkar. Får ni in den istället är det ju bara byta och använda dem. Visst ni förlorar lite kanaler men alla de svenska kanalerna finns där också. Det kan säkert satellitinstallatören kolla snabbt med instrumentet och rikta om för test.
Du nämner fortfarande inte vilken parabolstorlek du och dom andra har, plus om det är offset eller inte. Dock så ska installatören kunna rekommendera parabolstorlek, teknisk lösning osv.
För dem som bor i t.ex. asien (japan, australien osv) är enda alternativet SVT Europa, som sänder på C-band, men då behöver man en stor parabol också. I amerika och sydamerika finns inte SVT Europa.