Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: 600c

  1. #1

    600c

    En kanske lite udda fråga.
    Jag har rätt lång erfarenhet av Dreambox, jag har haft två olika 7020S tidigare och varit hyfsat nöjd med det enorma utbud som boxarna medgett.
    Grejen var att jag flyttade till ett Comhemhus där jag efter ett år tröttnat på den Samsung med inbyggd hårddisk som leverantören tillhandahållit, den är rätt usel egentligen.

    Så jag gick och inhandlade en 600C, installerade den efter alla konstens regler och testade flera olika images där jag så småningom fastnade för en pLI. Men mottagarskrället hittar inte originalkortet.

    Jag la in olika softcams, enligt en tysk sida så skulle man lättast hitta kort med hjälp av Cccam. Inget hjälpte. Provade att sätta upp en cardserver...still no card.

    Detta är lite paradoxalt, jag tjuvkikade flera år på satellitkanaler utan problem men stupar på originalgrejer.

    Fråga: är det nån som känner till att det är nån speciell inställning som skall göras eller kan det vara så jävligt att det hänger på hårdvaran?

  2. #2
    Jag hade också problem att hitta kortet i början på min 600C. Jag tror inte att det började fungera förrän jag bytte till NewCS. Nu kör jag NewCS+newcamd och det fungerar bra.

    Jag tror att problemet kan vara att din softcam letar efter kortet på fel port. Det finns två portar i konfigurationen men den ena motsvarar serieporten på boxen och det är viktigt att din softcam är inställd på att leta efter den andra porten som är kortläsaren. I NewCS.xml heter de "lower" resp. "upper" och i default NewCS.xml tror jag att både lower och upper är konfigurerade och det brukar därför fungera rakt av.

    burken

  3. #3
    Tack för svaret burken.

    Jag fick till apparaten igår enligt konceptet NewCS+Mgcamd. Nu skall jag bara försöka få den att hitta ett smartwii-kort också så är jag nöjd. Läste nånstans att det fungerar tillsammans med Cam3d.

    Bara att joxa vidare, det här är inte meningen att bli färdigt.

    Tack för hjälpen igen

Liknande ämnen

  1. 600c med comhem orginalkort?
    Av eloff i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 12:39
  2. Ang. DM-600C
    Av TheInsane i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 19:26
  3. Få igång DM-600C
    Av shadow i forum Com Hem
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 23:49
  4. Streama 2 kanaler 600C
    Av Sprinter i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 23:17
  5. får cant decode med 600c
    Av aakerlind i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 10:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss