Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Box fråga C-box?!

Box fråga C-box?!

Hej alla!!

Är alldeles ny med detta, ska inhandla box å det enda jag vet är att jag ska ha en C-box.
    Förslag på någon prisvärd? Vill gärna ha en med Hd i så man kan spela in.

Mkt tacksamm för hjälp!!!

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Beror på hur mycket pengar du vill lägga... Ska du ha en prisvärd så får det nog bli en DM600PVR-C (inte säkert du kan köpa en färdig med C-tuner utan då får du köpa en lös C-tuner och sätta i).

DM600PVR har plats för 2.5" hårddisk och fungerar hur bra som helst
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Ok, så den är bra alltså? Vart hittar man en sån till vettigt pris? Nån webbhandlare som är tillförlitlig. Och är det nån man ska passa sig för??

jao.. jag vet inte hur de är med C och HD idag.. men kan du ta in dom utan pairing så kan du se dom om du streamar med dm600 över till pc. vill du se dom direkt i tvn får du nog punga ut med en dm800 med C tuner. men de blir väl runt 5 lök för en sådann. om du inte hittar en dm800 med färdig C-tuner då kan du dra av ca 500 spänn.prisvärd ?!?njae för C kanske inte..

sattsa på dm600 du.. var bara lite information till dig
    för att dm600 inte kan visa i tvn beror på att tunern kan ta emot HDkanaler men boxen kan inte visa upp materialet på tvn för den stöder bara mpeg2 på scarten enkelt förklarat. via streaming/ip så funkar de juh annars..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Så vitt jag vet så går det inte att köra ComHem's HD-kanaler via cardsharing eller via annan cam...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Tackad
    7 gånger
    ComHem har (åtminstonde tillfälligt) stängt av sin pairing så just nu fungerar det att se HD-kanaler via cardsharing/DM800.

Men inget vet hur länge det fungerar.

det var det jag syftade på. jag tror inte det är värt det. man kan juh lika gärna streama dom ggr man vill se HD-kanaler.

finns en till fördel annars med dm800.
    boxen har dvi till HDmi alltså digital signal hela vägen.förutsatt nu att man har en platt-tv. ger faktiskt även bättre bild på SD-kanaler. men fortfarande är det onödigt att lägga så mycket pengar på en Dm800 om man inte bryr sig om vad saker kostar..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 08:29
  2. Pc-frÅga?
    Av Carina i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 17:44
  3. En Fråga...
    Av choowie i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-12, 14:27
  4. dum fråga
    Av vukan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 22:52
  5. tja en fråga
    Av xzenon i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-16, 06:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss