när du hade bild i PLI och du hade det med bild från någon kanal från kortet ?
därfirån skulle du ka bara behövt tweaka dina configs. möjligen skanades uppdateringen för kortet.
rekommenderar:
PLI-iolite eller -Jade
newcs som kortserver
mgcamd som klient
ladda även ner configger för
mgcamd samt newcs.
gsub för textning på diverse kanaler.
har du pillat igång detta å du får bild på t.ex svt1 eller annan kanal som inte är free to air. alltså du måste ha bild på kanal du abbonerar på. då ska du bara ställa in lite i mgcamd configgen och möjligen newcs configgen.
håll dig till pli så länge för de är en stabil image jag vet om. sen kan du testa andra images om du vill. när du börjar känna dig säker på hur man configgar upp en dreambox.
för pli är bl.a ger 100% stabil box/zapping samt hyffsad bra streaming.
jag är faktiskt inte så hajj på newcs och mgcamd numera. men du får bäst support på den kombinationen på forum. jag har lämmnat newcs och mgcamd för några år sen å kör annat.
de är inte senaste mgcamd du ska köra. 1.30d.. den kan vara seg på zapping. utan nått i stil med 1.30a ska funka fint. detta är vad jag tror å läst tidigare om.
edit: i mgcamd configgen i senare mgcamd version kör många A = 03 annars ska du köra enable läge och inte auto på uppdateringen för kortet.
tips på hur du configgar finns massvis med exempel i flera trådar här.
när du laddar ner configgerna för newcs/mgcamd så är dessa default configs som ska fixxa en connect lokalt med kortet direkt.
du laddar ner allt under downloads med blå knappen

Svara med citat