Jag har nu fått det att fungera med firmware "Gemini_0450_DM500_max_var_13092008" och NewCS som cardserver och mgcamd som klient. Men problemet med comhem korten verkar vara att cardservern inte kan läsa kortet, så det spelar nog ingen roll vilken klient man använder.
Hur jag gick tillväga:
1. Flashade om till senaste gemini firmwaren med DreamUP, firmwaren går att få tag på till din box på http://www.dreambox.it/dm600.htm. Och DreamUP kan du tanka här på forumet.
2. Startade igång boxen och gjorde kanalsökning och sparade kanalerna.
3. Tankade ner NewCS 1.62 från Blue Menu -> Addons -> Download Gemeni-server -> Cams.
OSB! Tanka inte ner en config fil!
4. Tankade ner MGCamd 1.30C från samma ställe + tankade ner MGCamd-Config 1.30 från Blue Menu -> Addons -> Download Gemeni-server -> Cam-Configs.
5. ftp:ade till boxen och gick till /var/tuxbox/config/ och lade in min config fil för newcs, som jag bifogar! Den heter newcs.xml.
6. ftp:ade till mappen /var/keys/ och lade in min config fil för MGCamd, alltså newcamd.list.
7. Gå in på blue menu, högst upp där det står Common Interface, klick höger tills MgCamd 1.30/NewCS 1.60 och stega ner till Start/Restart Camd.
8. Nu borde du få bild
Om det inte fungerar kan det bero på att kortläsaren inte sitter på samma port som på DM 500-C, men testa med denna först och rapportera hur det gick!

Svara med citat