tips:
har man ett usb-minne eller HDD så kan man lägga in barry allen pluginet i dm800 som är en multiboot plugin. då kan man testa olika images samt plugins m.m. just nu kör jag LT5 när jag ser normalt på TV på min dm800 den ligger på flashen/dm800an. och medans man väntar på att t.ex LT teamet får en image eller uppdatering som klarar t.ex mkv filer(jag gillar LT på dm800 just nu). så idag bootar jag gemini 3.8.0 och spelar mkv filmer t.ex för det var tydligen inlagt direkt i den imagen. man får testa sig fram med images, plugins m.m. för de kommer nog ta några år innan de kommer images som är lite stabilare i dm800an.fördelen är att enigma2 har funnits bra mycket länge än dm800ans existens. textning t.ex. är ju något som kom direkt att fungera hyffsat i dm800.
för min del ska jag nog börja om helt från början. efter jag testat några images för har en väldig röra på dm800an just nu.. ska lägga den stabilaste imagen för mig i flashen med de nödvändiga configs/plugins för att se normalt på TV. och de nya plugins jag testar kör man då hellre på en multibootad image (kan vara en kopia av flash imagen) så att man inte förstör den image man normalt kör. min dm500 är oslagbar när det gäller hastigheter i menyer och uppstart stabilitet t.ex.. men enigma2 är ju en större image som behöver mera minne och cpu. är som lädret säger.. bara den får tid på sig att optimeras för dm800ans hårdvara så blir nog den i närheten av lika snabb som Enigma1/dm600 images när de gäller menyer m.m. har man flera/andra boxar är det nog att rekommendera att sätta den stabilaste boxen där frun sitter å tittar, så slipper man en bula i huvet.därför min dm500 fortfarande har platsen under plasma tvn just nu =)
i övrigt tycker jag numera att dm800 är hyffsat stabil och funktionell och då kör jag första LT5 med nya boot#62 i min dm800. upplever den inte så himla seg heller. men kör nog ett mindre krävande skin på den nu.