Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hur sätta upp disk för 600s ?

Question Hur sätta upp disk för 600s ?

Tjena. Jag har precis skaffat en 600s och har nu satt i en disk i den men jag får inte till det.

Har följt manualen noga och den hittar disken och har formaterat den men när jag testar att spela in så får jag upp ett meddelande att det finns inte nog med plats.

En sak som det skulle kunna vara är att det stog att disken skulle stå som cable select men det fanns ingen jumper på disken så jag chansade att den skulle funka ändå. Den står som master nu när man tittar på infon i db:n.
    Även om jag haft en jumper så borde den väl hamna som master då det bara finns en disk på ide kabeln eller är jumpern viktig ?

Läste även i nån tråd att man skulle göra en mapp som hette movie men gäller det verkligen med en intern disk ?. Den formaterar ju ändå disken eller går det göra mappen i db ?

Är det nåt mer man ska göra än att formatera disken i dbn ?

Skulle vara väldigt glad för lite tips eller kanske en länk till nån guide.

Tack på förhand

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

1. Meny -> Expert -> Hård-disk -> Formatera. (Initiering)
    2. Montera disken (eller starta om).
    3. Telnet till boxen.
    Skriv kommandot: mkdir /hdd/movie

Klart
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Har också skaffat en disk till min 600 och har sökt bland dom olika forumen eftersom det tydligen är lätt att polvända dom. Hur vet jag viket som är riktigt när kabeln passar hur som helst? Den enda märkningen som finns på disken (Samsung 160gb) är undre raden i mitten står det parity? Den yttre kabeln är ju röd...vad betyder det. Finns heller ingen jumper med, funkar det utan den? Funkar det att se det man spelar in i sk timeshift? Tacksam för tips

du har en manual till din dreambox. där tror jag man ser hur de ska sitta.. juper behöver du nog inte.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Vicke Visa inlägg
    Har också skaffat en disk till min 600 och har sökt bland dom olika forumen eftersom det tydligen är lätt att polvända dom. Hur vet jag viket som är riktigt när kabeln passar hur som helst? Den enda märkningen som finns på disken (Samsung 160gb) är undre raden i mitten står det parity? Den yttre kabeln är ju röd...vad betyder det. Finns heller ingen jumper med, funkar det utan den? Funkar det att se det man spelar in i sk timeshift? Tacksam för tips
    Den kabeln som är röd skall till stift nummer 1. Du behöver ingen jumper. Kolla på bilden så ser du att stift nummer 1 är närmast de fyra stiften som sitter för sig själva i ena kanten.

http://www.unitechelectronics.com/44IDEHARDDRIVE.gif

Kanon tack för hjälpen

Liknande ämnen

1. Bygga hus och sätta upp nätverk
    Av Rocky i forum Hårdvara
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-03-08, 19:16
  2. Att sätta fasta IP-adresser
    Av atomized i forum Guider
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 14:21
  3. Sätta en standard cam
    Av Pette_rsson i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 13:33
  4. Sätta upp en cardserver med newcamd
    Av admin i forum Guider
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 17:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss