matkoh ?! riktigt så hårt borde väl inte en switch gå åt eller, vad menar du, äter din box 3 switchar på ca 1 år eller sen de antal år du kört parabolen ? där du bor är de väl rätt hårt/varierande klimat förmodligen. du får se till att skydda dina grejjer =)

@typhoon alltså om du har någon annan box att testa så gör det, dm500an kvar ?. kolla så att ström adaptern funkar som den ska.. sen kan du testa de gamla toneburst tricket som jag ibland får köra på min dm500a.. alltså toneburtsläge istället för diseq läge.finns i advanced settings för satelit configgen. man kan även höjja lnb spänning m.m.. kan oxå vara kompatibilitets problem med switchen med din nya dm600a.. väldigt många tycker biltema switchen funkat bra på dreambox 800 t.ex. och visst switchen kan ha gått sönder. även jag har bytt switchar. är oxå inne på 3dje switchen sen jag blev ägare till den parabolen men dom 2 som pajjade, gjorde de för att jag själv lät dom göra det. t.ex att de löst ligger hängandes i regn, snö å rusk då var de inte ens i bruk.. men har en tll parabol som medföljde huset. den swithen är nog minst 5-10 år gamal de är den som trilskas med toneburst/diseq läge.. men den funkar när man väl ställt in configgen "rätt"edit: den configen har oxå varierat från image till image.

edit: kom att tänka på en grej. detta fenomen uppträdde på en klonad dm500. vilket resulterade i att en ny switch behövdes. finns dm600a kloner oxå.