då kan jag passa på att nämna att du kan försöka flasha om boxen. men gör det med dreamup och nollmodem kabel det är det bästa och säkraste sättet att flasha en box som krånglar. man brukar alltid testade denna metod om något är fel som inte rikitgt kan förklaras. nu har du ju testat en hel del genom att byta boxar o.s.v.. men kanske värt ett försök. annars är du nog tvungen att antingen testa din box mot en annans parabol eller skaffa dig på ett eller annat sätt några olika switchar/LNBs och testa dig fram. som säkert tidigare nämts.. BILtemas ska vara kompatibla med dreambox. gå gärna in i satelit configen och ändra alla tänkbara och otänkbara inställningar. har du tur hittar du en kombination som lyckas växla din switch. såg i min dm800 att du kan ge switchen samma kommando flera ggr så att switchen får några extra chanser att växla LNB t.ex..

en sak till jag har varit med om. en ny image bör rebootas via fjärren första gången. jag har t.ex flashat en box sen rebootat via telnet då har den tappat inställningar. men en reboot via fjärren har då löst problemen. så testa gärna starta om boxen mellan dina ändringar.