Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: HTPC med DVB-T och kortläsare

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Tackad
    21 gånger
    Till juhlen skall inte säga att det funkar med hd tv på nova 500-t

men jag har 3 st usb stick (noname) för 299 kr styck i min dator och kör (cyberlink h.264/avc decoder) hd drivers till och det funkar och usb sticken är inte hd !?
    ..iaf på svt hd i marknätet

Skall kanske tillägga att dom inte gjorde det innan jag instalerade ett dvb-c hd kort i datorn men (cyberlink h.264/avc decoder)

@ cosmo61: Ber om ursäkt. Se nedan.

@ Joxen: Nej men dra åt helvete... du har ju fö faan rätt
    Blev nyfiken, kliade mig i huvudet och gjorde läxan. Slog mig ju att det inte ännu finns Dvb-T2. Alltså borde SVT HD sändas med good ol Dvb-T, vilket jag har... borde alltså funka. Gick helt enkelt och *host*köpte*host* CoreAVC (h.264 codec)... och guess woot: Jag kan se på SVT HD nu
    ...däremot blev livet surt för min PC. Hackar något och burken jobbar apa. Hade en liten tanke på att min halvkassa antenn skulle orsaka "hackigheten", men med tanke på hur burken får jobba så kan jag nog avfärda det.
    Dax att uppgradera med andra ord.

Ja se där, då kan man gå o lägga sig nu, jag har ju lärt mig något nytt idag.

EDIT: det är klockrent datorn som inte räcker till. CPU usage ligger på mellan 91-99% för Mediaportal, med ett snitt på ca 96 (hoppar mest däromkring).

Kan säga att jag plockar in RiksTV:s sändningar i MPEG-4 med mitt Azurwavekort i MediaPortal, MEN dock utan ljud då de har en egen codec. Hur som haver så funkar det att plocka in MPEG-4 utan problem. Enda anledningen till att möjligen byta kort är när de börjar köra DVB-T2, men den dagen den sorgen...

Liknande ämnen

1. kortläsare
    Av krone_swe i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-09-11, 10:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss