Tack!

Men jag förstod inte riktigt det där med något CI som tar flera kort, flera kort är väl = flera abonnemang? Menar du CI med flera tuners?

Fick nu reda på "varför" det analoga nätet skulle släckas och ska tydligen bero på att vi hade UPC (som blev uppköpta av comhem) som gör att det analoga släcks när man kör HD.

Låt säga att man kör på HD abonnemanget så ryker det analoga (förutsätter det i alla fall, ska ringa och bekräfta imorgon) och får då ett kort som är låst till den box som vi får.
Då verkar det inte heller som man kan köpa till ett syskonabonnemang?
( http://www.comhem.se/portal/comhem/tv_syskonabonnemang ) vilket skulle krävas för att även kunna få någon bild in i datorn(?). Och väl sen i datorn (om det nu hade gått) genom ett CI kort med flera tuners eller card-sharing kunna få två tuners för SD kanaler.

Men eftersom det inte verkar gå att köra syskonabonnemang (finns det något annat liknande?) på HD abonnemanget så verkar det som om man omöjligt kan se på mer än en kanal åt gången med HD abonnemanget? (om nu det analoga släcks)

Eller har jag förstått allt fel?

När jag skriver HD-abonnemanget så menar jag egentligen "Medium 8 Favoriter HD" vilket verkar var det som ev. skulle vara intressant.