För ca 1,5år tog jag kontakt med Tyskarna gällande deras produktion så sa dom att det var i Thaiwan vilket gjorde mig ännu mer nyfiken och när jag ställde fler frågor, då slutade dom svara :-))
efter när ca: 1år gick fick jag reda av deras Distributör i Sverige att produktionen håller hus i China.. :-))
Så inte konstigt att klonerna finns nästan samtidigt som när original kommit ut i marknaden..
Det känns nästan som USA / IRAK krig - allt är bara ett stort spel,..
Man kan ju undra varför Tyskarna har endast billig paten på marketing and designe i EU länder.. såg att störts paten har Israelerna på Dreambox som sträcker sig mer Internationellt.
Nu finns det plötsligt Timebomber - d.v.s dags för att köpa nya box igen,.. för folk har varken tid, tålamod eller kunskap att hålla på med JTAG.
Man kan ju undra varför Tyskarna INTE lagt ner fokus på dom som tillverkar från start helt öppet i och säljer klonade till EU länder??
d.v.s ta tag i problemet i grund eller kanske är det ett monopol spel på annan nivå ?!?
ex: huvud Distributörer påstår att dom inte får sälja till slut kunder - men startar igång fler webbutiker med andra namn och säljer klonade boxar själva.
En av butiker hade samma telefon nummer som Distributören i Sverige :-)
Man undrar vad dom tänker med egentligen *ler*

Svara med citat