Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: cardsharing/piratkort ?! KOLLA HIT

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Det där är Digitaltv via internet och använder en helt annan utsändnings och komprimeringsteknik än vad en utsändning med streamad video kan göra.

    det är inte jämförbart =)
    Dessutom är den internetkapacitet som din tv behöver inte inräknat i dina 8 mbit, den ligger ovanpå och det är bandbredd som Felia står för.
    Det med hastigheten har jag erfarit. (på upp till 24 så tas den från befintlig hasighet. därför jag kör med upp till 8 nu så jag inte känner mig så lurad)Dock så hade jag ingen aning om det med komprimeringen. Kul med lite info. jag har ju gammal 28 tjock tv så komprimering eller hdtv är inget som jag behöver bekymra mig för

  2. #12
    Utifrån det folk på Telia berättat för mig är bilden fetkomprimerad. 8 MBit/s räcker mer än väl för att ge en mycket bra bild. Vad jag dock vänder mig mot är att man, om du har 24 MBit/s, kapar 10 MBit/s oavsett du tittar eller inte och sedan dessutom 7-8 MBit/s när du tittar. De där sista 8 MBit/s hade jag kunnat acceptera. Det är tillräckligt för att bilden ska bli bra. Däremot känns de första 10 MBit/s som om Telia snor kapacitet alt. kör med P2P för att distribuera sin IPTV. Jag vet inte vad jag ska tro, men det är också orsaken till att vi inte har Telia Digital-TV.
    Vad gäller kompisen i Blekinge låter det som ren och skär CS.

  3. #13
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av music4keep Visa inlägg
    Utifrån det folk på Telia berättat för mig är bilden fetkomprimerad. 8 MBit/s räcker mer än väl för att ge en mycket bra bild. Vad jag dock vänder mig mot är att man, om du har 24 MBit/s, kapar 10 MBit/s oavsett du tittar eller inte och sedan dessutom 7-8 MBit/s när du tittar. De där sista 8 MBit/s hade jag kunnat acceptera. Det är tillräckligt för att bilden ska bli bra. Däremot känns de första 10 MBit/s som om Telia snor kapacitet alt. kör med P2P för att distribuera sin IPTV. Jag vet inte vad jag ska tro, men det är också orsaken till att vi inte har Telia Digital-TV.
    Vad gäller kompisen i Blekinge låter det som ren och skär CS.

    Att du blir av med de där första 10 mbit beror på tekniken, för att kunna köra digitaltv via telelinan klarar med nuvarande teknik inte modemet av att synka upp högre än i ca 15 mbit, detta beror på att de slår på interleave delay (stabil uppkoppling = sämre ping och lägre hastighet, men stabil tv-bild)
    Multitasking means screwing up several things at once.


  4. #14
    Min gissning är att han är uppkopplat till ett stort CS-nätverk som han betalar för, kortet har en kod för att kunna ansluta till CS-servern.

  5. #15
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Det är väl enkelt att kolla ut på taket om han har en parabol där, då är den ena frågan löst !

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    135
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av budhit Visa inlägg
    Det är väl enkelt att kolla ut på taket om han har en parabol där, då är den ena frågan löst !
    Nja
    Bara för man har en parabol på väggen har man inte automatiskt paraboltv.
    Jag har haft en parabol på väggen sedan jag köpte huset men kört Boxer

  7. #17
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av husa550 Visa inlägg
    Nja
    Bara för man har en parabol på väggen har man inte automatiskt paraboltv.
    Jag har haft en parabol på väggen sedan jag köpte huset men kört Boxer
    SJälvklart inte säkert, men i den här tråden så hade det ju en liten betydelse.
    PS. I din tråd häromdagen skriver du ju att du kör satellit. :surprised:

  8. #18
    Har inget med FET uppkoppling att göra överhuvudtaget.

  9. #19
    Hmm...

    Telia's TV är en UDP Multicast stream (tror den ligger på ca 10MBit men är inte säker). När du beställer deras TV-utbud så slår dom på att du tar emot Multicast streamen, vilken är anledning till att bandbredden minskar konstant, det spelar ingen roll om du slår av TV-mottagaren.

    När det gäller digitaltv via internet så är det inte alls så resurskrävande som vissa av er vill påstå. Har själv sett IPWOW och det ser faktiskt riktigt bra ut (såg det hos en polare som kör comhem 24MBit), och det finns många fler sådana lösningar.
    Skillnaden mellan dessa lösningar och t.ex. Telia är att Telia sätter ihop alla sina kanaler till en ström som multicast'as ut, medans lösningar som IPWOW syncar in en kanal åt gången och använder därför mycket _mindre_ bandbredd än Telia.

  10. #20

    Smile det stämmer!!

    Jo då grabbar ....det stämmer!!!

    Jag var igår hos en vän som har installerat en box som är uppkopplad till bredband. Hans plasma/lcd TV är kopplad till boxen.
    Personen som installerar detta finns i sthlm och tar 1500:- för boxen (en gångs avgift) och 1800/år för kanalerna.
    Han kommer hem till dig och avkodar kanaler via lapptop.

    Jag tittade på kanaler hemma hos min vän och bilden var SUPERFIN. Ingen skillnad mot min COMHEM.
    Han har alla kanaler, tv1000, sport, filmkanaler,....rubbet!!!
    Det blir 150 i månaden och inga fakturavgifter, samt att du har ALLA kanaler du kan drömma om.
    Jag vet inte vad det var teknologi bakom, men jag vet att den är på riktigt och att jag kan ha lite roligare för no money.

Liknande ämnen

  1. kolla en fil ??
    Av tonysat i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-06-20, 20:23
  2. Kolla här
    Av Mach 1 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 17:27
  3. Kolla
    Av razza77 i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 02:10
  4. Kan cd kolla?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 06:28
  5. Kolla Kolla!!
    Av Ralston i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 02:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss