eftersom du har extern strömkälla på din mp3.5.. testa sätta den i phoenix mode med din PC. flytta sen kabeln utan att snava över strömkabeln. å sätt den i din dm600. kör sen newcs å se om de funkar om inte annat för att utesluta.. när du sen ändå kör den mot en pc kolla att den läser ditt kort i den istället. testa ändra din newcs config. så du inte bara kör i [ MP35 ] läge.när du fått den i phoenix med pc så kanske [ phoenix ] funkar istället. typ lurar din dm600 att du kör en phoenix läsare.(den är juh redan satt i phoenix via din pc)
edit
i övrigt kör jag
mpset /dev/usb/tts/0
så lyser min usb mp3.5.
men!, de funkar inte för mig heller. men har iofs bara testat detta på gbox. får upp ATR sen init card failed..
så vi har nog typ av samma fel
har dock ej aldrig testat köra under newcs.
vad händer om du kör mpset ? lyser dioden på mp35 upp ?
edit2:
happ har testat på ett CD kort som ej är aktivt
med min mp35 usb på dm800 verkar som de funkar.
körde
type phoenix i newcs.xml
och sökvägen till min läsare /dev/usv/tty/0
mpset /dev/usb/tty/0
startade
newcs.mips
den hittar kortet å de blir "ready to go"
körde type mp35 å de stämmer. newcs kan inte köra kortet då. men i phoenix och med mpset progget som sätter den i phoenix så ser de okey ut.
drivers har jag snott från smargo läsaren finns för både PPC och Mipsel. finns kanske någon därute som har nytta av mitt test.
va ett tag sen jag körde newcs.. men skulle kunna verifiera att de funkar på mitt aktiva kort. om jag orkar sätta upp en mgcamd klient.
<newCSconfig>
[FONT=Courier New]-[/FONT] <readers name="Phoenix">
[FONT=Courier New]-[/FONT] <device>
[FONT=Courier New][/FONT] <name>Phoenix Interface</name>
[FONT=Courier New][/FONT] <type>phoenix</type>
[FONT=Courier New][/FONT] <mhz>357</mhz>
[FONT=Courier New][/FONT] <node>/dev/usb/tts/0</node>
jjag har testat i newcs 1.62 med configer från 1.62.. har hört att de är ASvikitgt att man kör configer som hör till de nya versionerna.
testa även på 6Mhz (600) de funka oxå.

Svara med citat