Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: DM600 + Mp3.5 ?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    eftersom du har extern strömkälla på din mp3.5.. testa sätta den i phoenix mode med din PC. flytta sen kabeln utan att snava över strömkabeln. å sätt den i din dm600. kör sen newcs å se om de funkar om inte annat för att utesluta.. när du sen ändå kör den mot en pc kolla att den läser ditt kort i den istället. testa ändra din newcs config. så du inte bara kör i [ MP35 ] läge.när du fått den i phoenix med pc så kanske [ phoenix ] funkar istället. typ lurar din dm600 att du kör en phoenix läsare.(den är juh redan satt i phoenix via din pc)

edit
    i övrigt kör jag
    mpset /dev/usb/tts/0
    så lyser min usb mp3.5.
    men!, de funkar inte för mig heller. men har iofs bara testat detta på gbox. får upp ATR sen init card failed..
    så vi har nog typ av samma fel
    har dock ej aldrig testat köra under newcs.

vad händer om du kör mpset ? lyser dioden på mp35 upp ?

edit2:

happ har testat på ett CD kort som ej är aktivt
    med min mp35 usb på dm800 verkar som de funkar.
    körde
    type phoenix i newcs.xml
    och sökvägen till min läsare /dev/usv/tty/0

mpset /dev/usb/tty/0
    startade
    newcs.mips

den hittar kortet å de blir "ready to go"
    körde type mp35 å de stämmer. newcs kan inte köra kortet då. men i phoenix och med mpset progget som sätter den i phoenix så ser de okey ut.

drivers har jag snott från smargo läsaren finns för både PPC och Mipsel. finns kanske någon därute som har nytta av mitt test.

va ett tag sen jag körde newcs.. men skulle kunna verifiera att de funkar på mitt aktiva kort. om jag orkar sätta upp en mgcamd klient.

<newCSconfig>
    [FONT=Courier New]-[/FONT] <readers name="Phoenix">
    [FONT=Courier New]-[/FONT] <device>
    [FONT=Courier New][/FONT] <name>Phoenix Interface</name>

[FONT=Courier New][/FONT] <type>phoenix</type>

[FONT=Courier New][/FONT] <mhz>357</mhz>

[FONT=Courier New][/FONT] <node>/dev/usb/tts/0</node>

jjag har testat i newcs 1.62 med configer från 1.62.. har hört att de är ASvikitgt att man kör configer som hör till de nya versionerna.
    testa även på 6Mhz (600) de funka oxå.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    eftersom du har extern strömkälla på din mp3.5.. testa sätta den i phoenix mode med din PC. flytta sen kabeln utan att snava över strömkabeln. å sätt den i din dm600. kör sen newcs å se om de funkar om inte annat för att utesluta.. när du sen ändå kör den mot en pc kolla att den läser ditt kort i den istället. testa ändra din newcs config. så du inte bara kör i [ MP35 ] läge.när du fått den i phoenix med pc så kanske [ phoenix ] funkar istället. typ lurar din dm600 att du kör en phoenix läsare.(den är juh redan satt i phoenix via din pc)
    Har läst om detta sätt men inte provat själv, ska testa och återkommer med info!

vad händer om du kör mpset ? lyser dioden på mp35 upp ?
    Jag kompilerade för PPC, testade att köra mpset (/dev/tts/0), första gången jag kör progget får jag typ ett meddelande om att "Device in phoenix mode OK!" eller nåt...
    Inga lampor lyser, newcs (i phoenix mode) får ingen kontakt med läsaren!

Försöker jag köra mpset fler gånger får jag inget svar från programmet. Ctrl-C för att avsluta.

happ har testat på ett CD kort som ej är aktivt
    med min mp35 usb på dm800 verkar som de funkar.
    körde
    type phoenix i newcs.xml
    och sökvägen till min läsare /dev/usv/tty/0

mpset /dev/usb/tty/0
    startade
    newcs.mips

den hittar kortet å de blir "ready to go"
    körde type mp35 å de stämmer. newcs kan inte köra kortet då. men i phoenix och med mpset progget som sätter den i phoenix så ser de okey ut.
    Det är typ det enda sättet som är rapporterat skall fungera på Dm800, alltså en usb kortläsare (eller en seriell kortläsare kopplat med en usb-seriell adapter) men inte en seriell kortläsare kopplat till den seriella porten direkt. Synd bara att DM600 saknar usb port.

drivers har jag snott från smargo läsaren finns för både PPC och Mipsel. finns kanske någon därute som har nytta av mitt test.

Det tror alldeles säkert!

Liknande ämnen

1. Se DR HD FTA på DM600
    Av map_se i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-27, 09:44
  2. DM600 + vi**at
    Av zyx_11 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 06:51
  3. dm600
    Av vemir i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 15:07
  4. dm600
    Av janne77 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 17:00
  5. Dm600
    Av Grolt i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 10:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss