Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
eftersom du har extern strömkälla på din mp3.5.. testa sätta den i phoenix mode med din PC. flytta sen kabeln utan att snava över strömkabeln. å sätt den i din dm600. kör sen newcs å se om de funkar om inte annat för att utesluta.. när du sen ändå kör den mot en pc kolla att den läser ditt kort i den istället. testa ändra din newcs config. så du inte bara kör i [ MP35 ] läge.när du fått den i phoenix med pc så kanske [ phoenix ] funkar istället. typ lurar din dm600 att du kör en phoenix läsare.(den är juh redan satt i phoenix via din pc)
Har läst om detta sätt men inte provat själv, ska testa och återkommer med info!

vad händer om du kör mpset ? lyser dioden på mp35 upp ?
Jag kompilerade för PPC, testade att köra mpset (/dev/tts/0), första gången jag kör progget får jag typ ett meddelande om att "Device in phoenix mode OK!" eller nåt...
Inga lampor lyser, newcs (i phoenix mode) får ingen kontakt med läsaren!

Försöker jag köra mpset fler gånger får jag inget svar från programmet. Ctrl-C för att avsluta.

happ har testat på ett CD kort som ej är aktivt
med min mp35 usb på dm800 verkar som de funkar.
körde
type phoenix i newcs.xml
och sökvägen till min läsare /dev/usv/tty/0

mpset /dev/usb/tty/0
startade
newcs.mips

den hittar kortet å de blir "ready to go"
körde type mp35 å de stämmer. newcs kan inte köra kortet då. men i phoenix och med mpset progget som sätter den i phoenix så ser de okey ut.
Det är typ det enda sättet som är rapporterat skall fungera på Dm800, alltså en usb kortläsare (eller en seriell kortläsare kopplat med en usb-seriell adapter) men inte en seriell kortläsare kopplat till den seriella porten direkt. Synd bara att DM600 saknar usb port.

drivers har jag snott från smargo läsaren finns för både PPC och Mipsel. finns kanske någon därute som har nytta av mitt test.

Det tror alldeles säkert!