Här kommer mitt PSU-schema över elyt-kondingarna som jag hade. Min PSU var nog en av de första som gjordes verkar det som...
Här kommer mitt PSU-schema över elyt-kondingarna som jag hade. Min PSU var nog en av de första som gjordes verkar det som...
Ja, idag ska jag då få tillbaka min 7025+, om nu DMM skickade den i måndags som de har lovat. Vill ju väldigt gärna få hem den så jag kan skicka iväg den trasiga och få tillbaka den FÖRE semestern nästa år. Men jag antar att det blir att ringa imorgon igen, och sen dra iväg ytterligare ett mail till tyskland. Jag fattar inte hur dreambox-fanboys kan vara så oerhört blinda och bli förbannade när man påpekar bl.a. väntetid och kvalitetsproblem, men det är väl därför de kallas fanboys, för att de inte kan kritiskt granska sin favorit. Eller så har de helt enkelt lagt ut så mycket pengar på DMMs grejer och vill inte uppleva dissonans genom att inse att de bara har betalat för namnet.
2st Solo2 OpenPli
Duo2 4xS2 OpenPli
Viaplay
TV-avgift
Svarta listan:
1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.
Ajajaj, dagens samtal var INTE vad jag hade hoppats på.
"Jag ber om ursäkt, men vi har skickat iväg så många boxar att jag inte kan svara på det rakt av, jag måste kolla i papperen. Tror du att du kan ringa på måndag istället, då har jag mera tid att leta".
Antingen blir jag irriterad på att de inte har bättre koll på sina papper (vilket jag vet att de i normala fall har), eller så blir jag RÄDD därför att de har tvingats skicka tillbaka så många dreamboxar att inte ens ett företag med ordning på pappersarbetet kan hitta de uppgifter som efterfrågas. Har hört kvaliteten vara ett av de starkaste skälen till att undvika kloner, men det känns som att det argumentet tog livet av sig förra veckan.
2st Solo2 OpenPli
Duo2 4xS2 OpenPli
Viaplay
TV-avgift
Svarta listan:
Så var det dags för denna tråd igen.
Fick tillbaka min 7025+ i tisdags, kopplade in den och startade upp. Knäpptyst. Så skönt att kunna packa ner den gamla boxen och åka in med den till posten för sin tur till Tyskland.
Igår, när jag satt vid TVn, började det smyga sig på. Piiiiiiiiiiiiiiiiiip..... Dock inte lika påtagligt som förra gången, men å andra sidan tog det ju ca en vecka tills det blev outhärdligt sist.
Återstår nu att se vad som händer med +boxen, börjar den pipa igen så kommer jag nog kräva att köpet hävs, och flytta DMM från bubblare till medaljplats.
2st Solo2 OpenPli
Duo2 4xS2 OpenPli
Viaplay
TV-avgift
Svarta listan:
Dags för ett inlägg igen. Fick mail från DMM i eftermiddags, min andra box är nu reparerad och lämnad till UPS för transport hem till dörren.
Den andra boxen har återgått till att lugnt och tyst visa TV och det enda problemet är väl att den inte går i stand-by efter att den laddat hem EPG på nätterna, men det får väl gå för den här gången då
Starkt jobbat av DMM att med en angiven kötid på 5 veckor fixa min box på mindre än 10 dagar. Undrar om det arga mailet kan ha något med saken att göra
Dags att uppdatera listan...
2st Solo2 OpenPli
Duo2 4xS2 OpenPli
Viaplay
TV-avgift
Svarta listan:
Fick tillbaka min gamla 7025 från DMM idag. I lådan låg en lapp med specifikation på utfört arbete "DM7025+ upgrade" stod det. Nog var den uppgraderad alltid. Pluggade in boxen och startade. "Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip" Suck. Vad fan ska man göra? Har ingen lust att skicka tillbaka boxar en tredje gång, har redan blivit jävligt dyrt.
Kommer nog hålla mig ifrån DMM ett tag framöver vad gäller hemelektronik iallafall.
2st Solo2 OpenPli
Duo2 4xS2 OpenPli
Viaplay
TV-avgift
Svarta listan:
vad tråkigt!
om du nu har betalat en hel del pengar för att få boxen fixxad. så ska du nog allt kunna kräva att DMM fixar din box en gång för alla. och DOM ska betala allt från transport till reparation. har inte läst alla inläggen från början.men gnäll som f*n pipet ska bort ur boxen går inte det så ska du ha en ny box. på dom bara! fort ska de gå!(att få din box fixad)
lycka till =)
Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
Samsung 9500 VIA CI -EMU
MP3.5 Usb firmware 4.2
stab- HH120 usals
Har haft mailkonversation med DMM idag, jag misstänker att de inte är så bra på engelska, för de vill att jag ska skicka tillbaka boxen för konvertering till (+)-nätdel, men jag har försökt förklara att det var därför den var nere hos deras verkstad från början. Skickade nu ett förslag på att de ska skicka ut en ny nätdel och göra som med de gamla, skicka med förbetalt returemballage.
Det positiva i allt detta, är att jag fick en instruktion för hur man ska konvertera en DM7025 så att man kan installera en 7025(+)-nätdel. Jag kan lägga upp instruktionen om någon är intresserad.
2st Solo2 OpenPli
Duo2 4xS2 OpenPli
Viaplay
TV-avgift
Svarta listan:
HAHAH fan Djinn vilken soppa :clap:
Jag ska seriöst byta till relook testade en polares 9000hd idag och jag är mycket imponerad.
Ja, en jävla soppa är vad det är. Glädjen över att min box fick expressvägen in att fixas har väldigt snabbt förbytts i ännu mera missnöje.
Tur att man måste leva snålt nu när man inte jobbar längre, annars är risken stor att jag hade haft en DM8000 att klaga på också![]()
2st Solo2 OpenPli
Duo2 4xS2 OpenPli
Viaplay
TV-avgift
Svarta listan: