ha ha, nu har jag lödat dit alla kondar och helt plötsligt funkar displayen som aldrig har funkat på min box innan...

Som jag skrev innan så skulle jag prova C5 med en 47uF/50V och när jag startade upp boxen så vill den inte gå igång utan displayen bara blinkade. Jag lödde då bort den och satte dit den andra som jag köpte 47uF/25V fast denna var inte för AC/DC aggregat men var likadan som den som satt på innan och då gick boxen igång och till min förvåning gick displayen igång. Varför har jag ingen aning om...

Dock så fick jag samma problem som innan då gemini2 imagen skulle slå över till tv efter bootning så jag misstänker att det är något annat som är paj på min PS. Innan jag bytte kondingarna testade jag att flasha med enigmas orginal image och då funkade den så det är vad jag gjort nu också och den funkar. Dock så får man ju inte den trevliga imagen som gemini2 har med alla addons. Man kan ju fundera på vad gemini2 gör som helt plöstligt bara gör att boxen lägger av medans enigmas går fint (ännu 20 minuter senare).

Nu ska jag bara manuellt försöka installera MgCamd (som jag alltid tagit via Blue Button i gemini2) för att få till tv kanalerna. Gratis kanalerna funkar fint och boxen går att boota om utan problem.

Jag tror jag väntar på att budhit har lödat om alla sina kondar innan jag beställer och ersätter mina. Vad har du för tidsplan innan du har gjort detta budhit?

Jag ska också testa med peter pan imagen som jag hört ska vara bra. Någon som har erfarenhet av denna image och kan rekommendera den?

Jag har inte heller fått någon som helst response från DMM, mer än ett automatgenererat svars mail när jag reggade caset.

Så, nu ska jag se om jag kan få till MgCamd