Citat Ursprungligen postat av bondra12 Visa inlägg
Utseendet har inte så stor betydelse för mig .... men ... basfunktionerna borde i alla fall finnas.
Jag vill använda Web interfacet till att:
- Manuellt starta och stoppa inspelning av ett pågående program (Fungerar ej)

Den är ju iofs lite svårt, antar att man får använda telnet till det. Är inte så haj på Linux och Telnet, kanske motorsågarn kan svara på detta bättre än jag. Den röda knappen ger dig inspelningsmenyn, men den verkar inte vara något vidare funktionell, nej.

- Starta en inspelning av ett program som precis har startat. Inspelningen skall automatisk stoppa när programmet är slut (Fungerar ej)
- Förprogrammera flera inspelningar (Kan förmodligen fungera med lite tur)

Dessa två sköter du från EPG-menyn i WebIF, det är ikonen bredvid TV-apparaten till höger.

I alla lägen skall man kunna se att det fungerar som tänkt och att rätt program spelas in och att det finns plats på hårddisken. (Finns inte alls !!)

Detta med HDD ska du kunna ställa in i konfig för WebIF under plugins. Kan inte uttala mig med 100% här då jag inte använder den funktionen alls, bara sett att den finns.

- Kunna se på valfritt program i ett fönster på datorn (Fungerar (oftast) )

Allt detta fungerar perfekt i DM7000 (och dessutom snyggt)
Allt som oftast föredrar jag E2 WebIF då jag bara använder det för att streama till datorn eller skicka meddelanden till den som tittar, men visst saknar jag några funkisar från E1WebIF.
Antar att det kommer komma, i början var det ju "externa" utvecklare som fixade WebIF, och de lär väl fortfarande finnas kvar. Utvecklarna alltså.