Hej Leatherface, Gump
Nu har jag testat lite mera och jag kan konstatera att det finns lite funktion i alla fall men jämfört med Enigma1 i DM7000 så är det inte ens värt namnet interface.
Först lite positivt:
Jag använder Firefox och streaming fungerar helt OK, EPG är faktiskt t.o.m lite bättre än i E1, Timer inspelningar fungerar väl också någorlunda OK bortsett från att man inte får några vettiga felmeddelanden om man t.ex. programmerar överlap eller försöker byta kanal under inspelning men resten ....
Instant recording som borde var det enklaste ????
man får en konstig meny med 'Do nothing' som default.
- Om man accepterar detta så händer just ingenting bortsett från att det skapas några tomma filer på hårdisken.
- Om man väljer 'record current event' vilket ju verkar logiskt, får man bara ett felmeddelande att det finns inget event.
- Om man väljer 'Record indefinitively' startar faktiskt inspelning (även om man inte ser det).

Men nu de två allvarligaste sakerna:
- Hur stoppar man en pågående inspelning?
- Hur ser man att en inspelning startat ? Under mina tester var jag tvungen att ha DCC igång samtidigt och se vad som hände på hårddisken ....

Hur kan Ni tycka att detta är bra ??

Så det är väl bara att hoppas att det skall dyka upp något Enigma1 baserad image även för Dm7025 annars återstår väl bara att byta ner mig till mig till Dm7000 eller Dm7020...

Slutligen. har någon ett förslag på bättre image än det LT5 som jag nu kör, det gör hela boxen seg tycker jag och har inga avgörande fördelar jämfört med Gemini 3.8 som jag körde först.