Citat Ursprungligen postat av nierw Visa inlägg
Oj det var mycket att testa
Hela boxen låser sig,hjälper ej enbart starta om enigma måste starta om med brytaren på baksidan.
...Texttv fungerar hela tiden, även efter att boxen låst sig "men får inte tillbaka bilden"
mvh/nierw
Hmm...om texttv fungerar hela tiden så har den nog definitionsmässigt inte "låst sig". Ursäkta om jag klyver hår, men det finns lite för många nivåer av "funkar inte".
Har du kunnat testa om det går att köra telnet mot boxen? Går det så lever den på det hela taget rätt så mycket...
Det felmeddelande du nämner...du har bytt kabel ser jag. Har du t.ex testat
att ftp:a ut ngn större ts-fil t.ex och se om det funkar som det ska?
En sak jag glömde i förra svaret...har du provat att backa tillbaka till föregående konfiguration...d.v.s innan nya tv:n?
Inom 1 min låser den sig men jag kan gå till en okodad och både bild och text fungerar
Förstår jag det här rätt så har du både bild och ljud? men bara från öppna, ej kodade kanaler? En dum fråga? Har du provat att trycka BLÅ->GRÖN för att starta om softcamen?
Det låter av föregående citat som om din burk inte "dött,låst sig,slutatfunka" i ngn av de vanliga betydelserna av uttrycken utan att kommunikationen med kortservern har drabbats av problem...med viss reservation förstås så här på distans.
Har du kollat i kortserverändan vad loggen där säger?
Jag tolkade din 1:a post som att du körde NewCS direkt i 7020:n och inte i en fristående PC.
Oaktat allt ovan, så skit händer, du kan kanske ha fått ett hw-fel trots allt men det är bra att försöka eliminera de allra vanligaste mjukvaru d.o först.