Resultat 1 till 10 av 132

Ämne: Så här räddar du din brickade dreambox klon

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Den boxen jag körde med så var det nog ca 1-2 veckor efter att jag la in gemini 4.6.

Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Tackad
    9 gånger
    lite olika 2 dagar tog det på en jag testa förut

Lär försöka få någon rätsida på det här nu..

Jag har precis köpt, fått levererad och packat upp en Optibox (då det var stört omöjligt att få tag på en DM500-t och det vart på tok för dyrt med en DM600 enbart för att utrusta gästrummet).

Jag är nu eg. bara ute efter att få igång en cam klient på den för att ansluta mot min redan befintliga server.
    Struntar väl eg. i senaste versioner osv, men då man med den omdöpta version av gemini som medföljer tydligen inte kan ladda hem cam klienter via blå-knappen, som jag gjort med min andra riktiga DM500-T, ja då uppstår det problem....

Någon som har förslag på hur jag skall göra,?
    Jag har inte heller lyckats med att göra en manuell installation av mgcamd, då hela filsystemet utom "/var" verkar vara "read-only" och en del filer (enligt de guider jag läst), tydligen skall ligga i "/bin"

Heltorka här nu....
    Om det nu inte heller går att lägga in någon nyare image (som t.ex Leatherface's) än den som följer med, utan att riskera härdsmälta, vad ska jag då ta mig till....
    :-(

Hoppas någon förstår vad jag menar och kan bistå med hjälp för hur jag ska få igång en cam emulator på min optibox.

Mvh
    Koyodi..

Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Tackad
    42 gånger
    Varför måste alla som har en klon tvunget använda Gemini?

Senaste Nabilosat och PLi funkar alldeles utmärkt och tar inte död på boxarna.

Alt. ändra MAC-adressen med hjälp av patch-programmet som forhike har tagit upp tidigare i denna tråd.

Softcams brukar ligga i /var/bin som inte är skrivskyddad och konfig i /var/keys.

Liknande ämnen

1. dm600 klon
    Av razorx i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 10:40
  2. Dm500s klon
    Av Lucky64 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 06:54
  3. Pli på 500 Klon ?
    Av nakti i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 23:52
  4. 600 s klon?
    Av fujifilm i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 20:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss