Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: DB 800HD +mini USB drive

  1. #1

    DB 800HD +mini USB drive

    Hej,

    Är det någon som använder en mini USB hårddisk utan extern strömkälla tillsammans med en DB800?
    I så fall kan ni berätta hur det har fungerat och vilken modell ni har på disken!

  2. #2
    jag testa köra med en 2,5" hdd med extra extern strömkälla USB. (usb/firewire kabinett) http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=121210

    dm800 orkade inte driva den disken på de 2 portarna bak på boxen. men om jag kopplade extra strömmen inne på usbporten på moderkortet. då gick det att köra disken. denna kabinnett kräver mer ström än den kabinett som bara har USB.

    den här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku...ed#ProductTabs ska gå att köra utan extern ström på en dator. men jag vet ju inte om de går på dm800an för de kan va så att portarna är svagare än dagens PC datorers portar eller så delar dom på strömmen som finns där. den kabinetten jag har kan man ju oxå om man vill driva med ström adaptern ifrån en usbhub vilken usb hub modell jag testade med kommer jag inte ihåg.(jag använde alltså bara adaptern/transformatorn för att driva kabinetten)

    idag kör jag sata disk i boxen. man kan ju kanske köra esata kabinett och eventuellt sno ström från en av usb portarna om de behövs.

    antingen får du chansa på att sätta dit en kabinett med bara USB anslutning på och testa. eller så får du vänta och se om någon annan kört en disk utan extra strömkälla.

    varför vill du köra externt ?
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Jag körde en Samsung 2.5" 320GB i ett extern chassi med USB & eSATA. eSATA fungerade inte ens med matning från en USB-port. USB-anslutning verkade fungera om jag dessutom matade med en andra USB-sladd från DM800:an, men jag hade problem med att hela boxen låste sig ibland i slutet av inspelningar (inspelningarna var dock OK efter att jag hade startat om boxen). Efter att jag monterat in disken i min DM800 istf i hårddisk-chassiet har det fungerat klockrent, peppar peppar...

    Borde testa hur chassiet fungerar tillsammans med en dator istället, men nu har jag ingen hårddisk över att testa med. Alltså vet jag inte var felet låg.
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

  4. #4
    Tackar för svaren!
    Det är av två orsaker varför jag skulle vilja köra externt:
    1. Enkelt att ta med disken på arbetsresor!
    2. Hålla ned temperaturen i den redan varma boxen.

Liknande ämnen

  1. Mac Mini
    Av esson i forum HTPC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 19:55
  2. mount en Windows drive
    Av _age_ i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 13:52
  3. Mini-pci
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 13:31
  4. mac mini
    Av frejac i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 15:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss