1. Det är ingen skillnad på att konfigurera mgcamd mot en cardserver på Dreamboxen eller en newcs-cardserver på en PC. ENDA skillnaden är vilken IP-adress du anger i din CWS-rad.
2. När du ftp:ade filerna är du säker på att du hade ftp-programmet i binär-läge? Annars blir filerna förstörda.
3. :-(
4. På något sätt kan man installera mgcamd i Gemini från någon meny. Nån annan som har en Dreambox kan väl berätta hur man gör?
När de pratar start/restart av camd så menar de nog den cam man har installerad. Det finns några olika att välja på. För nybörjare tycker jag det är enklast att börja med mgcamd.
5. Raden ser OK ut. Om IP-adressen tillhör din newcs-server så ska det vara OK. Det sista "lan" och "server" vet jag inte vad det ska vara bra för. Man ser det i alla exempel. Men jag har aldrig förstått att det har någon funktion. Jag brukar utelämna det och det går lika bra ändå.
Edit:
Installation av mgcamd i Gemini verkar vara:
Blue Button -> Addons -> Download and Install och sedan väljer du i listan.
Antingen bara mgcamd om det finns eller också mgcamd + newcs (det gör ingenting om du får med newcs). Kolla också i listan om det finns nåt som heter config för mgcamd, i så fall installerar du det också.
(Jag har ingen Dreambox själv så jag kan inte kolla, men detta var från en guide jag hittade på nätet.)