Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: HDutrymme borta

HDutrymme borta

Mitt HDutrymme har försvunnit trots att inget finns på disken.
    Blev så med nya Gemini men inte direkt.
    Har kört den i flera år utan problem.

160Gb disk.
    Gemini rapporterar lite utrymme, rapporterar den fel och jag kommer fortsätta spela in när den är "full"?

Kan man genom något linuxcommando göra en recheck som ändrar till ett korrekt värde?

Jag har tidigare spelat in filer på 40Gb ofta. Kan den ha missat att frigöra utrymmet?

Det ligger inga feta filer kvar iallafall. Ibland har den missat att ta bort vissa 001,002 filer tidigare och då har jag plockat bort de över FTP, kan det ha påverkat?

Funderar på att ladda över filerna till datorn och formatera om HDn men finns det en enklare lösning så vore jag mycket tacksam om någon kan berätta hur dessutom lär ju problemet komma igen om jag gör som tidigare.

kan tänkas att du i all radering kanske råka radera moive mappen har du gjort det så får du detta meddelande.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Fixade sig nu efter en om start.
    Brukar ha boxen igång i månader i sträck utan problem. Nya DM800 boxen verkar klart instabilare.
    Troligen bara ett enklare mjukvarufel med en felräkning men konstigt då felet fanns även när jag gick in och kollade egenskaper på mountade diskar.

Liknande ämnen

1. TV4+ borta?
    Av vägkung i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 20:57
  2. Min cd är borta??
    Av billeh i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-09-15, 16:26
  3. Om M-II är borta!!!
    Av Kilroy i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 11:09
  4. [borta]
    Av VoorheesDude i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-09-17, 19:50
  5. ART är borta!!!!!!!!!
    Av Farouk i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-24, 13:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss